Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper flashminnesföretaget Anobit?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-20 15:11

Kan detta betyda billigare SSD-diskar i kommande datorer? Kanske till och med förbättrad design som minskar fysisk storlek samt ökar lagringskapacitet?

Bara 200 anställda. Israel. Jag antar att dom labbar och designar och själva tillverkningen görs i Kina/Taiwan/Vietnam/Sydkorea?

Ursprungligen av Zimmerman:

...själva tillverkningen görs i Kina/Taiwan/Vietnam/Sydkorea?

Eller Texas.

Aha...men flashenheter tillverkas ju såna extrema volymer (snart astronoimiska volymer)...A5-chip är i jämförelse rena rariteterna :-D. Kul om det finns kvar fabriker som tillverkar flash, ram, etc, i väst. Det trodde jag var kört. Helt kört. I forna östeuropa vet jag att man lagt en del produktion - men det är nog bara temporärt i sammanhanget. Det lutar åt att ALL storvolymstivverkning av elektronik hamnar i Asien. Precis allt. Hoppas jag har fel.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Eller Texas.

Ursprungligen av Zimmerman:

Aha...men flashenheter tillverkas ju såna extrema volymer (snart astronoimiska volymer)...A5-chip är i jämförelse rena rariteterna :-D. Kul om det finns kvar fabriker som tillverkar flash, ram, etc, i väst. Det trodde jag var kört. Helt kört. I forna östeuropa vet jag att man lagt en del produktion - men det är nog bara temporärt i sammanhanget. Det lutar åt att ALL storvolymstivverkning av elektronik hamnar i Asien. Precis allt. Hoppas jag har fel.

Det kanske du har också . Inte för att jag vet något om just sådana enheter, däremot har jag träffat flera svenska tillverkningsföretag som lyft HEM produktionen, vilket går utmärkt då det är en högt automatiserad produktion, det är liksom inte påtagligt billigare att driva en robot i Kina än i Sverige, och om man säljer på hemmamarknaden så äts den lilla vinsten upp av transportkostnader och allmänt trassel. Det är kanske trots allt inte så orimligt att tro att läget är, eller snart kan vara detsamma även för vissa typer av elektronik.

SSD eller liknande only hade varit nice...

Ursprungligen av Chaosstar:

SSD eller liknande only hade varit nice...

Läste (kommer ej i håg var) att något lab har på mycket tidigt stadium utvecklat nya minnestyper som påminner starkt om flash men har inte den begränsningen med antalet skrivningar innan produkten lägger av och är nästan lika snabb som RAM och dra mindre energi. Sådana minnen skulle kunna helt ersätta RAM och eventuellt dagens flash minne. (Datorn skulle startas ursnabbt…). Det dröjer säkert några år innan produkten kommer ut på marknaden.

Kanske är labbet Anobit?

1
Bevaka tråden