Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att hämta mappar/filer via FTP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-19 12:41

Efter att ha intallerat Lions kan jag inte längre plocka ner mappar/filer från min ftp som ligger hos ett externt webbhotell. Meddelandet är att jag inte har tillåtelse (permission denied) att kopiera filer till Macintosh HD, det gäller både mappar och enstaka filer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-19 13:10

Har du kört reparera behörigheter i Skivverktyg?

Har ändrat trådens rubrik. Dels för att forumspråket här är svenska, och dels för att den gamla rubriken inte sade speciellt mycket om vad frågan faktiskt gäller.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-19 13:46

verkar fungera nu. du kan ju stänga här för det verkar som jag får gå igenom allt detalj för detalj, nästa, märker jag, är omstallation av bankId etc ... + licenser för FontExplorer etc etc ...

Ursprungligen av culman:

...du kan ju stänga här för det verkar som jag får gå igenom allt detalj för detalj...

När du säger "du" så gissar jag att du menar mig.

Men vi brukar inte stänga trådar bara för att man har hittat en lösning eller fått ett bra svar.

/Mod

Hur försöker du hämta filerna? (via webbläsare, via något FTP-program, eller något annat sätt)

Efter Lion-installationen, har du installerat alla tillgängliga uppdateringar? (t.ex 10.7.2)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-19 13:26

fint ... kör Transmit, Lions är 10.7.2.... kör behörighetsreperationen så får vi se. Återkommer!

Ursprungligen av culman:

Efter att ha intallerat Lions kan jag inte längre plocka ner mappar/filer från min ftp som ligger hos ett externt webbhotell. Meddelandet är att jag inte har tillåtelse (permission denied) att kopiera filer till Macintosh HD, det gäller både mappar och enstaka filer.

Du kan inte skriva till roten på hårddisken i Lion. Lägg filerna i din hemmapp istället.

1
Bevaka tråden