Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som fått sin T610 fixad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som lämnat in sin T610 för att få ljudproblemet fixat och hunnit få tillbaka den?

Jag lämnade in min idag och enligt killen på affären hade alla hittills fått en helt helt ny tillbaka. Inte en lagad. Så det är vad jag hoppas på.

Om nån fått tillbaka sin, ny eller lagad så berätta gärna hur bra ljudet blev och om det är nån nyare mjukvara i.

Men nån måste ju gjort det.....

Kom igen nu. Berätta för mig!

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-21 10:30

En kompis till mig har lagat sin. De bytte ut ett par delar i telefonen och installerade ny firmware. Bruset som fanns innan är borta.

Jag har fått min fixad av en lokal servicefirma som jag skrev om här. De bytte ett antal delar i den enligt serviceordern.

Ingen ny firmware så vitt jag vet, för alla kontakter och sånt var intakta.

Någon i sthlm som kan tipsa om ett BRA serviceställe där man kan lämna in T610 för rep?
Det verkar som att Signalstyrkan på Kungsholmstorg är borta (flyttat??).

Jag har hört talas om ett annat ställe på Norr Mälarstrand, men dom tar tydligen hutlöst betalt för service som annars skall vara kostnadfri, så dom aktar jag mig för.
:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Per Haglund
Någon i sthlm som kan tipsa om ett BRA serviceställe där man kan lämna in T610 för rep?
Det verkar som att Signalstyrkan på Kungsholmstorg är borta (flyttat??).

Jag har hört talas om ett annat ställe på Norr Mälarstrand, men dom tar tydligen hutlöst betalt för service som annars skall vara kostnadfri, så dom aktar jag mig för.
:eek:

Det som gäller nu är Service Hans Åström AB Kungsbrostrand 15 08-6540285

  • Medlem
  • 2003-06-25 21:21

Escom service högst upp i PUB-huset har varit bra, gratis service på Ericsson också.

Min har börjat med att stänga av sig själv och efter det är den skitjobbig att få igång igen. Det har den varit av och till hela tiden i o f s.
Idag lämnade jag in den, får se om den bli bra när den är tillbaka.
Just nu känns det som om T68i var en bättre lur.
Dessutom har 610an glufsat i sig batteriström av Guds nåde, har varit tvungen att ladda dagligen, trots att jag inte babbalt så mycket i den.

Edit: felschtavning

Citat:

Skrevs ursprungligen av baath
Escom service högst upp i PUB-huset har varit bra, gratis service på Ericsson också.

Jaså är det så dom heter nu. De hette ju EMTS service innan men det blev visst KK för alla EMTS ställen. Var själv uppe två ggr hos dem och båda gångerna ville de ha 350kr för att uppgradera mjukvaran fastän det var riktigt jobbiga buggar på den utbytta T68i som jag fick (firmwaren). Tjejen vägrade lyssna klart när jag förklarade för henne så jag struntade i det.

Ringde till SE och klagade lite och fick ett ärende nummer som jag uppgav för Engströms Telecom på valhallavägen. Mkt smidigare och trevligare där faktiskt. Har heller aldrig varit problem med att ringa till SE support, alltid lika hjälpsamma (mot mig iaf).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag har fått min fixad av en lokal servicefirma som jag skrev om här. De bytte ett antal delar i den enligt serviceordern.

Ingen ny firmware så vitt jag vet, för alla kontakter och sånt var intakta.

De har nya prylar som kan uppdatera utan att radera kontakterna, etc.

Fick min T68i fixad härom dagen av Stefan...

Citat:

Skrevs ursprungligen av baath
Escom service högst upp i PUB-huset har varit bra, gratis service på Ericsson också.

Och dit är min Sony Ericsson T610 skickad nu på reperation. Jag försökte få dem att byta ut den rakt av mot en ny. Men de bara tvärvägrade göra det. Trots att jag hade papper från kov.se som sa att jag faktiskt hade rätt att göra det.

Men men, nu är den på väg till stockholm och får väl tillbaka den om 1-2 veckor kanske med lite tur?

1
Bevaka tråden