Jag är en nybörjare men håller på med en app för vårt företag där våra chaufförer har en iPad för sina order.

Jag har det mesta på plats, använder UIwebView för att surfa in på en adress där order dyker upp. Jag har sedan använt storyboards för att kunna växla till Eniro (för att se telefonnummer m.m) eller växlat till Karta för navigering (egen karta).

Nu till frågan, om man backar ur till hemskärm vill jag appen skall stängar av, så nästa gång man startar så startar den från från början (med inloggning för deras order). Om man däremot växlar till Eniro eller karta och sedan växlar tillbaka skall de fortfarande vara inloggade.

Går detta att lösa? Använder jag application dose not run in background i .plist så "dör" den så fort jag växlar till Eniro eller kartan, och naturligtvis när de backar ur appen till hemskärm.

Alternativ skulle man kunna se till att den refreshar sidan varje gång den startar då skulle det också fungera.

Tack för all hjälp och ja böcker är beställda och på väg så knske hittar jag ideer där men är övertygad om att iPad kan vara en bra plattform för chaufförer/hantverkare.