Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay till Spotify

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-01-15 11:31

Är det någon som vet om AirPlay kommer till Spotify för OSX så man inte behöver använda Airfoil? Fungerar ju klockrent på iPhonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-15 11:38

Hoppas också på att det kommer.

Hur jobbigt är det att köra Airfoil EGENTLIGEN?

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur jobbigt är det att köra Airfoil EGENTLIGEN?

Inte alls, är supernöjd med Airfoil! Visserligen kan det ju ta en halv sekund längre om man nu glömmer och kapa spotify;)

Ursprungligen av Engalunda:

Inte alls, är supernöjd med Airfoil! Visserligen kan det ju ta en halv sekund längre om man nu glömmer och kapa spotify;)

Airfoil är galant, så är det bara!

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur jobbigt är det att köra Airfoil EGENTLIGEN?

Det är jobbigt att behöva använda annan programvara när de kan ta in samma funktion direkt i programmet.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det är jobbigt att behöva använda annan programvara när de kan ta in samma funktion direkt i programmet.

Men du vet hur det är. Apple vill att du ska använda itunes och inget annat hitte-på. Jag vill inte använda itunes till Mp3 i min iphone men jag är ju så illa tvungen.

Ursprungligen av PeeMaN:

Men du vet hur det är. Apple vill att du ska använda itunes och inget annat hitte-på. Jag vill inte använda itunes till Mp3 i min iphone men jag är ju så illa tvungen.

Om jag har förstått det rätt så är det fullt tillgängligt för Spotifys utvecklare att få igång AirPlay i programmet. Apple tvingar således inte konsumenterna att använda iTunes för att strömma trådlöst till din stereo via deras airplay-teknik.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-01-15 16:18

Det är inte alls Jobbigt, bara en liten omväg. Men det kostar pengar. Och hur man än vrider och vänder på det så är det smidigare när det är integrerat som på iOS.

Ursprungligen av Andela:

Det är inte alls Jobbigt, bara en liten omväg. Men det kostar pengar. Och hur man än vrider och vänder på det så är det smidigare när det är integrerat som på iOS.

Kostar pengar och kostar pengar. Har man köpt det en gång så har man. Har haft det sen jag köpte min första Airport Express... Jag tycker nog det var värt pengarna även om Spotify skulle få airplay nu har det varit värt det... Dessutom kan man ju köra från alla program!

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-01-15 17:07

Satt också och funderade på det. Varför inte implementera det när möjligheten finns i OS? Detsamma gäller alla andra appar.

Det handlar inte om att Airfoil inte är bra eller inte, det handlar om att stödet finns i OS X (och därmed gör airfoil överflödigt)

Hade varit underbart om Remote som finns till iTunes funnits till Spotify också.

Ursprungligen av korthoga:

Hade varit underbart om Remote som finns till iTunes funnits till Spotify också.

Finns ju en, men den är faktiskt nästan helt oduglig måste jag säga!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-01-17 11:42

Spotifykontrollen är helt onödig så länge du har en iPhone och tillgång till AirPlay. Men spelar du sladdbundet från datorn så är det ju en annan femma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-17 15:46

Är det någon som hört något om när Spotify bygger in AirPlay i sin OSX app?? Är ju sjukt tröttsamt,, är nästan i tankarna att skita i spotify och hitta någon annan leverantör,,, AirFoil buggar och jag vill ha min telefon till annat än att spela musiken från den.... Spotifys konkurrenter har ju lyckats att bygga in AirPlay i sina lösningar, så varför har Spotify bara lyckats få in det i sin iPhone app??? och vart är iPad appen????? hur kan ett så ungt företag få turbohybris??

Är det någon här som provat några av konkurrenterna??

Senast redigerat 2011-12-17 19:16
Ursprungligen av Fredric:

Spotifys konkurrenter har ju lyckats att bygga in AirPlay i sina lösningar, så varför har Spotify bara lyckats få in det i sin iPhone app???

I spotifys affärsmodell ingår att det skall vara ett sug att bli premiumkund för att få strömning till iphone, tar de bort detta så faller en stor inkomstkälla. Bli premiumkund och det är löst, de kan i och för sig baka in det i deras program om det är låst till deras betalkunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-17 18:43

Jag är Premium kund, men jag vill INTE spela musiken hemma via min iPhone,, vill inte att musiken hemma tystnar för att det ringer... Jag vill kunna köra min musik hemma via airplay från mina datorer eller iPaden, känns som att det är viktigare än att köra från iPhonen,, och köra iPhone Apps i iPadden är ju ett skämt!!! Som sagt, Spotify ser nog Apple som en skadlig konkurrent och vill nog helst förnedra oss Apple användare så länge det går. Ska prova Wimp i kväll!, det jobbiga är bara alla playlists som man har gjort i Spotify, ska forska lite om det går att exportera dom på något sätt...

Ursprungligen av Fredric:

Som sagt, Spotify ser nog Apple som en skadlig konkurrent och vill nog helst förnedra oss Apple användare så länge det går.

Jo, så är det nog!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-17 19:17

Det är det som jag använder, av någon anledning så buggar det,, tappar kontakten av och till..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-19 11:11

Kör du Lion? I så fall har du uppgraderat?
Hade problem efter uppgradering till Lion men det löste sig då jag uppgraderade/uppdaterade AirFoil.

Apple har stöd för AirPlay i sitt API till iOS produkterna men INTE i API för OS X. Det betyder ju inte att det inte går, men det är inte supportat av Apple. Tex AirFoil har ju löst det på något sätt, så det borde naturligtvis gå även för Spotify. Den stora frågan här är ju dock varför Apple inte stödjer AirPlay fullt ut även för OS X.

Ursprungligen av default:

Apple har stöd för AirPlay i sitt API till iOS produkterna men INTE i API för OS X. Det betyder ju inte att det inte går, men det är inte supportat av Apple. Tex AirFoil har ju löst det på något sätt, så det borde naturligtvis gå även för Spotify. Den stora frågan här är ju dock varför Apple inte stödjer AirPlay fullt ut även för OS X.

Det stora svaret är för att man vill låsa in folk till att använda iTunes!

Ursprungligen av peeman:

det stora svaret är för att man vill låsa in folk till att använda itunes!

Ursprungligen av peeman:

jo, så är det nog!

.

Haha, touché!

Men något fuffens är det ju!

1
Bevaka tråden