Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulationer kring iTunes Match

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple - iTunes - Explore the new iTunes.

När kommer det? När kommer det till Sverige? Kommer det till Sverige?

Vad har ni för tips, rykten, eller tankar?

Tänkta banka liv i den här tråden iom att iTunes Match är släppt i USA.
Några tips eller tankar på om/när vi kommer få det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 22:27

Jag hatar iTunes och vill ha Match nu. Jag inte läst ngt om status på Europa-deployment men gissiningsvis finns det 88 käppar i hjulen som skall redas ut på Europanivå och skivbolagen vill antagligen invänta ett par kvartals USA-statistik för onlineförsäljning innan de agerar så min gissning är mid-2013.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-11-14 22:31
Ursprungligen av FreddeB:

Jag hatar iTunes och vill ha Match nu. Jag inte läst ngt om status på Europa-deployment men gissiningsvis finns det 88 käppar i hjulen som skall redas ut på Europanivå och skivbolagen vill antagligen invänta ett par kvartals USA-statistik för onlineförsäljning innan de agerar så min gissning är mid-2013.

Om du hatar iTunes vad ska du med match till då?

Ursprungligen av FreddeB:

Jag hatar iTunes och vill ha Match nu. Jag inte läst ngt om status på Europa-deployment men gissiningsvis finns det 88 käppar i hjulen som skall redas ut på Europanivå och skivbolagen vill antagligen invänta ett par kvartals USA-statistik för onlineförsäljning innan de agerar så min gissning är mid-2013.

Tyvärr så är det stor sannolikhet att det där stämmer.

  • Medlem
  • 2011-11-14 22:50

Tror det blir som med hyrfilmer till ATV. Dvs om Sverige får det ligger det ett par generationer fram i tiden.

(Ok, lite överdrivet, men ni förstår säkert vad jag menar )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 22:55
Ursprungligen av Dalle:

Tror det blir som med hyrfilmer till ATV. Dvs om Sverige får det ligger det ett par generationer fram i tiden.

(Ok, lite överdrivet, men ni förstår säkert vad jag menar )

Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm. Då får "bossarna" kanske panik

Ursprungligen av stile:

Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm. Då får "bossarna" kanske panik

Varför skulle de få panik. iTunes Match kostar ju pengar.
Finns säkerligen någon deal där till bolagen.

Ursprungligen av stile:

Nja, jag tror det går lite fortare. Vi har ju redan i princip samma utbud på musiken i iTunes som USA och andra länder där ITMS finns. Redan nästa år tror jag det kommer till Sverige och andra länder om nu inte skivbolagen drar öronen åt sig ifall mängden musik som kommer från egna samlingar (ej köpt på iTunes) är enorm.

Jag tror också på att det inte dröjer så blodigt länge. Musik verkar generellt sett ha mycket mindre friktion än tv och film.

Begränsningen på 25000 låtar är lite lam. Det är inte ens 2000 skivor.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 17:43
Ursprungligen av _Henrik_:

Begränsningen på 25000 låtar är lite lam. Det är inte ens 2000 skivor.

Instämmer, 25000 låtar är en piss i mississippi.

Ursprungligen av zappee:

Instämmer, 25000 låtar är en piss i mississippi.

Jag skulle gissa att av den potentiella match-marknaden av datoranvändare med musik på sin dator är det en piss i nämnda flod som har mer än två månaders musik i sitt bibliotek.

Ja se där.
Betala för Match och sedan får det max vara 25000 låtar.

Ja du få man se till att inte ha rippat så många skivor.

C:a 2 månader musik...

Jag har varit aktiv skivköpare i ~25 års tid. Tro mig, äga mer än 2000 skivor är inte så speciellt konstigt i det läget.

Ursprungligen av _Henrik_:

Jag har varit aktiv skivköpare i ~25 års tid. Tro mig, äga mer än 2000 skivor är inte så speciellt konstigt i det läget.

Håller med, helt klart en tokig begränsning! 25000 spår är alldeles för lite.
Varför ens ha en begränsning..

Då inte Apple verkar vilja ha mina pengar så är det tur att Subsonic » Free Music Streamer finns, där bestämmer jag själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 20:22
Ursprungligen av keptang:

Håller med, helt klart en tokig begränsning! 25000 spår är alldeles för lite.
Varför ens ha en begränsning..

Då inte Apple verkar vilja ha mina pengar så är det tur att Subsonic » Free Music Streamer finns, där bestämmer jag själv.

Fast det där är ju bara en servermjukvara, man vill ju ha det i molnet.

Ursprungligen av zappee:

Fast det där är ju bara en servermjukvara, man vill ju ha det i molnet.

Jo, man får ha det som sitt egna moln. Har ju också till skillnad mot t.ex Spotify en iPad-anpassad klient.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 22:04
Ursprungligen av keptang:

Jo, man får ha det som sitt egna moln. Har ju också till skillnad mot t.ex Spotify en iPad-anpassad klient.

Kan vara skönt att slippa ha en server hemma

Ursprungligen av zappee:

Kan vara skönt att slippa ha en server hemma

Jo jag vet, fast det finns ju ingen annan lösning om man har +25000 låtar tyvärr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-15 19:54

Du får helt enkelt börja med att matcha de 2 000 skivor du håller högre än de övriga

Ursprungligen av _Henrik_:

Jag har varit aktiv skivköpare i ~25 års tid. Tro mig, äga mer än 2000 skivor är inte så speciellt konstigt i det läget.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-16 19:31

Jag tycker det är skönt att ha en server hemma. Jag kan bestämma själv vad/hur den ska konfigureras....

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-17 10:45

Och där kom Googles svar.
20 000 låtar gratis.
Matchfunktionen saknas, men gratis är gott

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-15 08:27

Jo, det var bara ett misstag.

http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=316183&d=1323922815

Sant, men med tanke på att priserna var lokala för respektive land, så ligger inte en lansering för de länderna allt för långt borta ändå.

Precis, jag är sjukt tveksam att man har priser samt möjlighet att rulla ut tjänsten "av misstag" om lanseringen är långt borta.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-15 17:14

Å andra sidan är det fortf. mycket buggar i USA så jag tror nog det dröjer.
Att de har en webbsida klar säger inte så mycket.

Jo, men det dröjer inte till 2013 som folk tippat på. Jag tror någon gång i vår, senast.

Bevaka tråden