Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BootCamp problem.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-12-15 13:40

Jag försöker installera Windows 7 på min Macbook Pro med hjälp av Bootcamp Assistant. Men efter en uppdelning av enheten och ett tryck på starta installationen (som startar om datorn),dyker en svart skärm med meddelandet "No bootable device - Insert boot disk and press any key" upp.

Vad gör jag för fel? Vad måste jag göra?

Det kanske var så självklart att du inte skrev det - men för säkerhetsskull - om du inte har gjort det redan. Du måste också ha en Windows installationsskiva i datorn för att installationen skall börja. Dvs, du måste ha en Windows-7 installationsdvd i Macens DVD-läsare.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-12-15 13:56

Jo jag vet. Har en skiva i. :/

Är det fel på din optiska läsare eller på skivan? (Funkar skivan på en annan dator/pc och funkar din DVD-läsare i Macen att läsa andra skivor...)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-12-15 14:12

Är nog inge problem med läsaren. Däremot är det inte någon original skiva. It has an .ISO on it.

Ursprungligen av Emporio:

...Däremot är det inte någon original skiva. It has an .ISO on it.

Forumet har som policy att inte hjälpa till i frågor som kretsar kring piratkopierat material. Skaffa en original-skiva, och återkom ifall du mot förmodan skulle få samma problem med den.

Tills dess så stänger vi den här tråden.

/Mod

Senast redigerat 2011-12-15 14:32
1
Bevaka tråden