Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för julavatarer 2011

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det inte dags för julavatarer? Det är snart 3:dje advent och inte en tomteluva har synts till.
(Jag har sökt, även via Google men inte hittat något för denna julen - skulle tråden gömts sig någonstans så hoppas jag att snälla moderatorer raderar detta)

Som vanligt är det väl bra om man även lägger bilden i inlägget så att den sparas för framtiden

Julfrid på er alla!

Red
Tack till moderatorn som korrigerade titeln!
@johan_tanying: Inte heller du som skrev rätt hittade ju någon tråd för julen 2011

Senast redigerat 2011-12-07 21:18

Om du sökt på "avatar" istf "avar", "avartar" och andra avarter (;)) hade du hittat
Snart dags för julavatarer 2007
Snart dags för julavatarer 2008
Dags för julavatarer 2009
Dags för julavatarer 2010
– utan att behöva söka via Google ens!

Tillägg: Rubriken löd alltså "Julavartar 2011" från början. Ändrat nu ser jag.

Senast redigerat 2011-12-07 08:57

I år får det bli Nitrozacs & Snaggys "computer angel"

Jag har haft min julavatar på sedan förra julen och då jag alltid brukar ha samma så får den helt enkelt vara kvar. Vi får se sedan ifall jag kommer ihåg att byta bort den när julen är över, så det blir lite speciellare nästa år.

EDIT: För historiska ändamål så hänvisar jag till de äldre trådarna där min avatar finns uppladdad, jag ser inte någon större mening med att ladda upp den igen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-07 12:35

Ordnade till min med (samma som sist givetivs )

Senast redigerat 2011-12-16 13:02

Jag brukar inte ha någon julavatar, men jag kan byta min blåa gitarr (Ernie Ball Music Man Luke) mot min röda (Peavey EVH Wolfgang), så kanske det blir en liten aning "juligare".

Ursprungligen av macwitty:

Är det inte dags för julavarerna?

http://cache.99.se/customavatars/avatar5730_10.gif

Ja du Macwitty, din avatar katt verkar riktigt glad att ha luva på sej, surare katt får man leta efter...

jag kör med julesnö o hoppas att vi får mer av den vita varan. Just nu är det bara -1 ute, att jämföra med närmare -15 samma tid förra året då vi också hade metervis med snö

Senast redigerat 2011-12-13 11:12

Jag tänkte att en Jul-David alltid funkar.

  • Avstängd
  • 2011-12-13 11:02
Ursprungligen av macwitty:

Är det inte dags för julavatarer? Det är snart 3:dje advent och inte en tomteluva har synts till.

Jodå, Mija har haft en tomteluva länge nu

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-12-13 11:55
Ursprungligen av LaHe:

Jodå, Mija har haft en tomteluva länge nu

Ja det var faktiskt några dagar innan den här tråden skapades. Vad du håller koll.

99tomtifieringsdax (nyord)

  • Medlem
  • 2011-12-13 15:02

Tar på samma mössa som vanligt.

Bah humbug!

Ursprungligen av LCR:

Bah humbug!

Resistance is futile...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-12-14 10:07

Att göra en bra avatar påminner lite om att planera en avslappnanade semester - ju mindre man trycker in desto bättre blir den.

  • Medlem
  • 2011-12-14 22:15

Premiär för min del med julavatar. Bilden föreställer mitt sökande efter jultomten på nordpolen.

  • Medlem
  • 2011-12-15 08:46

OK. Får jag också vara med i klubben nu?

Ett inlägg raderat.

Om man ska publicera en bild i den här tråden, så måste man också använda den bilden som avatar.

Om man bara är ute efter att visa upp bilder, så finns det andra trådar för det.

/Mod

Jul, ju.

Ursprungligen av GustafMA:

Jul, ju.

Fast det är meningen att du ska använda julavataren också, annars passar inlägget inte in i tråden

Hade inte klart för mig att forumet inte bytte avatar retroaktivt. Underlig feature.

Ursprungligen av GustafMA:

Hade inte klart för mig att forumet inte bytte avatar retroaktivt. Underlig feature.

Vad menar du med att det inte byter retroaktivt?

Om du byter avatar nu, så syns den på alla dina inlägg, både nya och gamla. Och det skulle jag vilja kalla retroaktivt byte. Men vi har kanske olika uppfattning om ordet retroaktiv.

Vad är det som är underligt? Förklara gärna hur du trodde att det skulle fungera.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med att det inte byter retroaktivt?

Jag trodde att den inte bytte för tidigare inlägg. Efter att ha bläddrat runt i kontrollpanelen en stund har jag insett att jag antagligen bytte profilbilden istället första ggn. Skit bakom siktet m.a.o.

Jag är på

Påminner om vad som sagts flera gånger i tråden:

Bifoga gärna er jul-avatar som en bild inne i själva inlägget också, så att man kan se avatarerna här i tråden, även efter att ni bytt tillbaka till en annan avatar efter jul.

/Mod

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-12-16 13:53

Varmt med en liiten luva...och skägg

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-16 19:55

Såja, då var man tomtefierad även i år.

  • Medlem
  • 2011-12-17 14:58

Så, då var det jul igen!

1
Bevaka tråden