Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pink screen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-14 20:46

Köpte precis en ny mac mini, kör den på min Philips 47" LC-TV genom HDMI, och rätt som det är ibland så står skärmen och blinkar mellan dator och svart skärm, vilket går att leva med jämfört med det andra problemet jag har; ibland får skärmen som en rosa overlay över hela bilden, just endast på macen givetvis, fattar inte vad fan som är felet, blir helt jävla tokig på detta, nån som vet vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-14 22:27

De gånger jag har råkat ut för en färgad "overlay" har det berott på att kabeln inte satt riktigt itryckt... Testad med en annan kabel?

Har nyligen haft det där blinkfenomenet på en ny MM, men sen kopplade jag in en annan skärm och problemet försvann. När jag hade problem var det med en Apple Cinema Display 24" inkopplad. Men jag har för mig att det kom ut en firmare-uppgradering nyligen som skulle åtgärda det. Har du kört programuppdatering?

  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-14 22:54

Kört programupdatering, är helt säker på att det är datorn eftersom att den återgår varje gång bildskärmen ändrar läga, typ när jag fullscreenar spel eller väljer en annan skarmupplösning.

Prova med en annan skärm/TV.

  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-15 17:52

Har hört att det beror på att jag inte kör med Apples HDMI-kabel, tänkte testa detta i helgen!

  • Medlem
  • 2011-12-16 06:25
Ursprungligen av Jeeper:

Har hört att det beror på att jag inte kör med Apples HDMI-kabel, tänkte testa detta i helgen!

Jag kör inte med Apples HDMI, funkar utmärkt ändå.

Förlåt, inget personligt. Men var har du hört detta tips? Låter som ett tipset kommer från PC för alla´s forum. Sånna fördomsfulla 14 åringar som tror att det inte går att högerklicka med en äldre Macbook/Powerbook eftersom den bara har en musknapp.

Ursprungligen av Dalle:

Jag kör inte med Apples HDMI, funkar utmärkt ändå.

Förlåt, inget personligt. Men var har du hört detta tips? Låter som ett tipset kommer från PC för alla´s forum. Sånna fördomsfulla 14 åringar som tror att det inte går att högerklicka med en äldre Macbook/Powerbook eftersom den bara har en musknapp.

Fördomsfulla var det ja.

@TS
Har du testat med en annan skärm/TV, resultat?

  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-16 23:52

Bror min har inte heller apples HDMI-kabel, dock har han en lite flashigare variant och det funkar. Testar imorgon!

Jag fick en overlay med någon färg (minns inte vilken) av PLEX tidigare och det uppstod efter att PLEX varit inaktivt ett tag (ex. pausat). Låter inte riktigt som att det är det som händer dig, men kanske kan få dig att tänka i någon ny bana?

  • Medlem
  • Partille
  • 2011-12-17 19:23

Köpte en HQ-kabel idag med bättre resultat, blinkat kommer bara en gång i kvarten och pinkscreenen kommer bara nån snabbis i timman. Har läst att detta ska bero på att min Philips-TV inte har stöd för YCBCR-signalerna som minin skickar, utan bara har stöd för Full RGB, lyckligtvis ska detta gå att lösa i terminal, blir att ringa till apple support first thing på måndag!

1
Bevaka tråden