Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig att komma igång i Pages

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton!

Jag har i uppgift att skriva en uppsats och jag ska göra det i Pages och jag vet inte hur jag får till det.

Jag ser att det finns mallar redan men det blir inte som jag vill ha det. Nån som kan hjälpa mig?

Först och främst vore det bra med lite mer info. Vad är det du inte får till? Har du sedan tittat påse tutorials som finns på Apples hemsida? Tror du kan komma åt dem direkt från Pages.

Har du sett de "tutorials" som Apple lagt ut?
Apple - iWork - Find out how to use Pages, Numbers, and Keynote.

Om det inte hjälper så vad är det du har problem med - "blir inte som jag vill" är lite vagt för att kunna ge någon hjälp

Red
pmarriott hann före men jag låter det ligga kvar så får du direktlänken

Ursprungligen av pmarriott:

Först och främst vore det bra med lite mer info. Vad är det du inte får till? Har du sedan tittat påse tutorials som finns på Apples hemsida? Tror du kan komma åt dem direkt från Pages.

Ursprungligen av macwitty:

Har du sett de "tutorials" som Apple lagt ut?
Apple - iWork - Find out how to use Pages, Numbers, and Keynote.

Om det inte hjälper så vad är det du har problem med - "blir inte som jag vill" är lite vagt för att kunna ge någon hjälp

Red
pmarriott hann före men jag låter det ligga kvar så får du direktlänken

Jag har sett den men tycker inte det blir bra. Jag såg i mallväljen som kommer upp när man startar pages nåt som heter Terminsuppsats som jag tror kan passa för mig. Först är man tvungen att välja avsnitt för att få kapiteln som man vill ha.

Jag återkommer när när jag har fått grunden börjat.

1
Bevaka tråden