Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beskrivning av funktioner på forumet sökes!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-13 23:03

Efter att ha varit medlem här en tid nu så har jag några saker som jag har funderat på, möjligt att dem har blivit besvarade förr. Men hittade inte så mycket då jag sökte.

1. Varje gång jag ska länka till en sida i ett inlägg så har jag alltid lika stora problem att komma ihåg hur man skriver för att INTE få hela länkraden i inlägget. Jag vill t.ex. skriva "Titta här!" och då göra så att "Här!" blir länken. Pga detta problem så har jag många gånger försökt klura ut hur man gör andra saker som fetstil, kursiv etc. som man ser andra användare gör.

Skulle det inte kunnas finnas en tråd eller något annat med sådana "tips"

2. Ibland ser man användare som citerar flera personer i sina inlägg. Jag har själv gett mig på detta, men det är rätt så tidskrävande på det sättet jag gjorde det alltså i princip genom att klippa o klistra. Finns det något lättare tillvägagångssätt och isåfall skulle det också kunna stå tillsammans tipsen från problem 1

3. Detta problem har nog varit uppe en hel del gånger men jag tar upp det ändå. Det är angående sökfunktionen, den har ju blivit ifrågasatt ett antal gånger vad jag minns. Men var väll inte riktigt det jag tänkte diskutera. Utan jag undrar väll mest om det på något sätt går att ändra den från att automatiskt söka på inlägg till att söka på rubriker.

Många på forumet kan ju dessa funktioner utantill. Men för oss lite mindre vetande skulle det vara skönt med en plats att vända oss till för information.

Tack för visat intresse

PS. Först nu såg jag att det finns en "taggar" funktion under till när man startar en tråd. Det är ju en bra lösning, men finns det något sätt att enbart kanske söka på taggar? DS.

1. Knappen med en jordglob och en länk (med tooltip "Link") ger dig länkar på det sätt du beskriver.

2. Vid varje inlägg, på samma rad som du har "Citera" så hittar du "Fler". Där under har du "Multi-Citera detta inlägg". Gör det på de inlägg du vill citera och välj sen "Citera" på ett av dem så citerar du allihop.

3. Vet inte riktigt, använder aldrig sökfunktionen på 99.se, utan bara Google.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-14 19:00
Ursprungligen av Capeman:

1. Knappen med en jordglob och en länk (med tooltip "Link") ger dig länkar på det sätt du beskriver.

2. Vid varje inlägg, på samma rad som du har "Citera" så hittar du "Fler". Där under har du "Multi-Citera detta inlägg". Gör det på de inlägg du vill citera och välj sen "Citera" på ett av dem så citerar du allihop.

3. Vet inte riktigt, använder aldrig sökfunktionen på 99.se, utan bara Google.

1. Hittar ingen knapp med jordglob

2. Tack så mycket

3. Ja jag har också märkt att jag oftast hittar svaret på 99 via google.

Ursprungligen av Kajan:

1. Hittar ingen knapp med jordglob

Provar (Länk-ikonen finns i editorn), klicka här.

[ATTACH="CONFIG"]31411[/ATTACH]

Jag kanske har missat det men jag vill ha en notis om någon har citerat en.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-14 22:17

Intressant! För den menyraden som du har i din bild har inte jag. Varken i vanlig "snabbsvar" eller "utökad svarsruta.

Om alla andra har den raden så förstår jag att mina första fråga är ganska dum.

Ursprungligen av Kajan:

Intressant för den menyraden som du har i din bild har inte jag. Varken i vanlig "snabbsvar" eller "utökad svarsruta.

Om alla andra har den raden så förstår jag att mina första fråga är ganska dum.

Kolla vilka inställningar du har på dina inställningar, finns lite olika att välja på där.

Under övriga inställningar och Redigeringsgränssnitt för meddelanden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-14 22:31
Ursprungligen av keptang:

Kolla vilka inställningar du har på dina inställningar, finns lite olika att välja på där.

Under övriga inställningar och Redigeringsgränssnitt för meddelanden.

Haha där hade vi det ju

Citat:

det

Tack för all hjälp

1
Bevaka tråden