Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny HDD i MBP mid -08.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har under en tid märkt att min MBP mid -08 har blivigt svårstartad till och från samt att den ibland bara stängt av sig om man inte haft strömsladden i.

Jag har felsökt lite och tror nog att problemet ligger i HDD'n. Så, då köper man en ny HDD såklart!

Skulle uppskatta om någon ville slänga ett öga på Komplett.se - Western Digital Scorpio® Blue 500GB och gärna berätta lite ifall den funkar bra för er, om inte och så vidare. Beställer troligtvis den under kvällen om den får mer ros än ris.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-12 16:44

Om den stänger av sig plötsligt när du inte har strömsladden inkopplad skulle jag snarare fundera på nytt batteri, eller rekonditionera batteriet, nollställa pram, osv. Sök här på forumet.
Vad gäller hårddisk så rekommenderar jag Momentus XT, om du kan få den till bra pris. Den lilla inbyggda flashcashen snabbar upp hårddisken så att den i vissa lägen känns mer som en SSD. Lite dyrare än en vanlig snurrskiva, och lite bättre. Den hårddisk du tittar på kör förresten i 5400 varv/min, dvs långsammaste varianten.
Annars gäller väl rent generellt att vänta lite med hårddiskinköp, just nu är allt extra dyrt p.g.a -eller med hänvisning till- översvämningar i Thailand. Kolla prisutvecklingen på din hårddisk på Prisjakt. Kan du vänta så kanske den blir hälften så dyr...

1
Bevaka tråden