Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa multifunktionsskrivare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-11 23:21

Jag har kollat runt på prisjakt men det är verkligen en djungel, och det är svårt att veta vad som fungerar bra med OSX. Jag behöver köpa en skrivare med

  • Färglaser

  • Multifunktion (scanner, fax)

  • Nätverksskrivare

Sen får den gärna vara snabb

Har 3000-6000 att lägga. Är det någon som kan rekommendera en modell?

  • Avstängd
  • 2011-12-11 23:28

Bästa är ju svårt att svara på, men funderar själv på den här: HP LaserJet Pro CM1415 färgskrivare med flera funktioner - Apple Store (Sverige)

Inte värdens bästa upplösning på utskrifterna för foton, men det har man ju bläckstråle till

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-12 06:24

Brother har allmänt bra stöd för Mac OS, både print och scan integrerar snyggt. Jag har dock inte testat laservarianterna av deras skrivare.
HP har fördelen att vissa modeller stöder AirPrint, dvs direkt utsktrift från iPad och iPhone. Men HP brukar vara dyrare än andra märken.
Läs på ordentligt om Mac-OS stöd innan du köper nåt annat märke, det är tyvärr inte 100% stöd från alla tillverkare än.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-12-12 07:11

Känns som det är avhandlat många gånger här. Men som föregående skrev så funkar HP och Brother i OSX. Övriga märken är väldigt varierande och Canon funkar inte alls.

Scanfunktionen bör vara ftp/smb baserad.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-12 14:26
Ursprungligen av Erik_J:

Canon funkar inte alls.

Har själv aldrig testat Canon på OS X men enligt följande länk från Apple tyder det på att det bör fungera.
OS X Lion, Mac OS X v10.6: Printer and scanner software

Har svårt att se att du bör ha några problem med det oavsett skrivare men givetvis förekommer undantagsfall.
Som kuriosa kan nämnas att jag själv precis idag införskaffa en Epson BX525WD för hemmabruk.

Lycka till med valet!

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-12-14 22:45
Ursprungligen av iPilot:

Har själv aldrig testat Canon på OS X men enligt följande länk från Apple tyder det på att det bör fungera.
OS X Lion, Mac OS X v10.6: Printer and scanner software

Lycka till med valet!

Om du har en skrivare som är utrustad med extramoduler(ps) som antagligen inte ens har sålts i Sverige så kan dom funka med Apples drivare. Men även dyra Canon-skrivare kommer med GDI och någon enklare PCLstöd vilket det saknas fungerande stöd till i OS X. Sen har jag nog inte ens bland moderkortstillverkare hittat sämre supportsidor än hos Canon.

En gång Canon - aldrig mer (tur det är auktionsgods jag inte betalas så mycket för, den får skriva ut lite från CAD då den funkar hjälpligt i win2000)

Multifunktion.. glömde obligatoriska: Undvik HP 1xxx och 2xxx

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-12 08:31

@Erik_J mjo typ, men jag hade gärna sett rekommendation på en viss skrivare snarare än märke. Om jag sållar på 3000-6000 kr, Brother + HP (som jag vet har bra stöd) har jag fortfarande omkring 40-50 modeller att välja mellan.

HP Color LaserJet 1415 som LaHe tipsade om verkar rätt bra. Jag hade nästan bestämt mig för den redan innan han skrev det
HP COLOR LASERJET PRO CM1415FN - Enkel pekskärmsutskrift på kontoret, med hög produktivitet

Dock är jag lite rädd att den är lite för billig. Vi har en CP1515 på kontoret nu, som är en annan budgetfärglaserskrivare från HP, och den fungerar OK, men är väldigt långsam. Stödet för OSX är bra dock.

  • Avstängd
  • 2011-12-12 11:41

Är det en kontors-multi skrivare tror jag man ska titta högre upp i prisklassen... trodde det var för hemmabruk

  • Avstängd
  • 2011-12-12 12:32

Har själv en billig xerox färglaser utan multi som funkar fint... men här har du lite att välja: http://www.office.xerox.com/multifunction-printer/color-multifunction/svse.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-13 19:29

Har haft ett antal Canon apparater (skrivare, scanner m.m.) under de flera år tillsammans med mina Appleprodukter men nu är det slut med det.
Dålig support och skitdrivrutiner.
Om Canon uppdaterar drivisar till en 2 år gammal produkt ska man öppna en flaska champagne.
De skyller på Apple om Canons grejor inte funkar.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-12-14 22:50
Ursprungligen av obibobi:

Har haft ett antal Canon apparater (skrivare, scanner m.m.) under de flera år tillsammans med mina Appleprodukter men nu är det slut med det.
Dålig support och skitdrivrutiner.
Om Canon uppdaterar drivisar till en 2 år gammal produkt ska man öppna en flaska champagne.
De skyller på Apple om Canons grejor inte funkar.

1) When printing from Mac OS X 10.7 (Lion) with a Canon driver, printing will fail if
using the “TextEdit” or “Preview” application.
2) Additionally, if using the Canon drivers listed below, a “Print in progress” message
will appear after submitting the print job. The printer driver will output an error log
continuously while the application and OS may freeze. Consequently, if actions are
not taken to resolve the error, the error log could become so large that the Hard disk
capacity is consumed. This may result in a user being unable to log-in after restarting
the Mac

Och Preview är väl ingen som använder för att skriva ut....

1
Bevaka tråden