Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka inställningar vid PDF-export från InDesign CS3 för att underliggande färg ska skrivas ut?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag jobbar med original för screentryck. Det är i nio fall av tio tvåfärgstryck, svart och en underliggande färg.

Vi separerar färgerna manuellt i Photoshop och sparar dem som separata bitmap-filer. Den underliggande färgen sväller vi manuellt i Photoshop innan filen sparas. Sedan monteras allt ihop i InDesign.

Nu har problemet uppstått att vår egen svällning inte längre kommer med när repron fixar filmerna, och de kan inte hjälpa till att ringa in problemet.

Vilka inställningar ska jag göra vid PDF-exporten från InDesign CS3 för att den underliggande färgen ska skrivas ut på filmen (och/eller ska inställningar göras i InDesign först)?

Det är nog en lite för avancerad fråga för att ge ett direkt svar på, men jag skulle föreslå att du börjar med att t.ex. följa dessa steg:

InDesign’s Trapping in a Composite PDF | InDesignSecrets

Tack för svar. Läste artikeln och började följa instruktionerna. Vid steg 1 fanns inte PDF som val vid utskrift, varvid jag installerade om Acrobat Professional. Sedan dess kan jag inte skriva ut från InDesign. Varje gång jag väljer skriv ut så krashar programmet, oavsett dokument. Jag har nu avinstallerat hela CS-paketet (inkl dess inställningar) samt ominstallerat alltihop, men problemet kvarstår. Några idéer om hur jag kommer ur detta dödläge?

Kör CS3 på en MacBook Air med 10.7.2.

Edit: hittade svaret på Google; radera följande filer så funkar det att skriva ut igen:

OS/Library/Printers/PPDs/contents/Resources/en.lproj
OS/Library/Printers/PPDs/contents/Resources/Zh_CN.lproj
OS/Library/Printers/PPDs/contents/Resources/Ja.lproj
OS/Library/Printers/PPDs/contents/Resources/ko.lproj

OS/Library/Printers/PPDs/contents/Resources/Zh_TW.lproj

Låter detta stå om det kan hjälpa någon annan. Återkommer om svällningen när jag fått mer tid att titta på det.

Senast redigerat 2011-12-09 13:23
1
Bevaka tråden