Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loopias problem med tillgänglighet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har hänt, de första åren tycker jag att de fungerade bra. Sen blev det fler och fler störningar och nu har jag inte fått några mail sedan i förrgår när de strulade med någon uppgradering/service de gjorde. De berättar inte vad det är som felar och inte heller har de någon aning om när det kan tänkas vara löst. Ska det sedan kännas betryggande när de på sin driftbloggen.se skriver:

2011-12-07 16:30: Arbetet fortgår med den felande delen i vårt e-postsystem. Vi kan fortfarande inte svara på när detta kommer att vara åtgärdat.

2011-12-07 20:00: Vi arbetar fortfarande med åtgärda den felande delen i vårt e-postsystem. Arbetet kommer att fortsätta tills störningen är helt löst.

Wow, tänker de verkligen fortsätta arbeta till dess de löst problemet, flott!

Men ok, vad gör man nu? Måste man sköta sin mail själv, med allt strul det innebär och sannolikt störningar pga sin egen (in)kompetens. Eller, finns det någon leverantör där man kan betala för bättre drift än man får från Loopia och dess likar? Några förslag? (lämpliga för småföretagare)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-07 21:31

Så här resonerade jag för några år sedan här på forumet.

http://www.99.se/webhotell-hosting/257440-dodskallemarkta-webhotell.html#post1821333

Det gör jag fortfarande, dvs. ha en separat leverantör för mejltjänsten. Jag har behållit Tuffmail sedan dess och inte under tiden störts av ett enda driftuppehåll.

Om jag skulle välja om idag skulle det stå mellan Tuffmail, Fastmail (ägs av norska Opera) och Rackspace Email Hosting.
Jag skulle inte välja Google Mail av lite olika anledningar, men jag är säker på att någon annan kommer att rekommendera det. Det är helt okej, men inget för mig.

Tack jahve, bra tips. Har inte tänkt på att dela upp dem (mail/web) men det verkar smart. Rackspace ser mest intressant ut för mig, ska sätta igång och utvärdera bums!

Sådär, väntar nu bara på att Loopia får igång mailen igen så att jag kan hämta hem (förhoppningsvis) en veckas mail, går sedan över till Rackspace!

Nu ska de vara igång igen, dock med tomma mailboxar (de ska läsa tillbaka backup). Deras mail om att problemet var löst kom två minuter efter att jag skaffat ny leverantör.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-07 23:00

Jag tror att du har gjort ett utmärkt val, jämfört med webhotellets tjänster är det förmodligen ljusår bättre. Återrapportera gärna om hur det har gått.

Ursprungligen av jahve:

Jag tror att du har gjort ett utmärkt val, jämfört med webhotellets tjänster är det förmodligen ljusår bättre. Återrapportera gärna om hur det har gått.

Det funkar perfekt, var lite tveksam till om jag skulle göra ändringen så här mitt i veckan (då det kan ta ett tag innan det slår igenom, 24-48 h enligt Rackspace) men vis av erfarenhet satte jag igång och det flöt på bra redan efter några minuter. Jag räknar med att jag kan få lite strul med förlorade mail (ut i cyberspace) de kommande dagarna, men det kan inte bli värre än Loopiaproblemen.

Tack igen för tipset, smidig beställning, bra kontakt (fick ta en verifiering via telefon) och konfigureringen var enkel och tydlig.

1
Bevaka tråden