Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyfiken på om fler spelar BF3 på iMac och med vilka grafikinställningar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Finns det folk på forumet som möjligtvis spelar BF3 på sin iMac och vill dela med sig av vilka inställningar man kör med och FPS det resulterar i?

Jag installerade själv BF3, igår, på min iMac (i7, 2GB 6970M, 4gb RAM) och hittade inte några tillfredsställande inställningar i över huvud taget men jag misstänker att mina grafikkortsdrivrutiner spökar i Bootcamp. Så om någon vill dela med sig så kan jag med hjälp av det antingen bekräfta eller dementera att något är knas med iMacen.

Tack

Ursprungligen av jurassic579:

Inget fel på den tråden alls men jag tycker inte den går in specifikt på grafikinställningar och faktiskt uppmätta FPS och då direkt kopplat till iMac. Är det inte bra att hålla isär trådarna baserat på hårdvara?

Ursprungligen av jurassic579:

Gör inte den typen av ifrågasättande inne i den aktuella tråden!

Trådens inlägg ska behandla trådens ämne - ingenting annat.

Om ni tycker att något ligger fel, gör en rapportering i stället, och låt oss ta ställning till om något ska flyttas eller slås ihop.

Då slipper vi sådana här offtopic-sidodiskussioner inne i trådarna.

/Mod

En iMac är en laptop med stor skärm.
Du kommer inte maxa utan skall vara glad om det funkar med medium.
Jag personligen kör allt på low och då är det min CPU som flaskar.

Resten håller vi till andra tråden.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-12-07 10:11

iMac I7, 3,4 Ghz. 8 Gb ram. 1 Gb 6970m.
Kör i 1920 upplösning med standardinställningar utom AF som jag sänkt till 4x.
Kör via bootcamp, windows 7 x64.

Nya drivrutiner till ati kortet är ett måste, efter det fungerar det alldeles utmärkt!

Ursprungligen av chubben:

iMac I7, 3,4 Ghz. 8 Gb ram. 1 Gb 6970m.
Kör i 1920 upplösning med standardinställningar utom AF som jag sänkt till 4x.
Kör via bootcamp, windows 7 x64.

Nya drivrutiner till ati kortet är ett måste, efter det fungerar det alldeles utmärkt!

Kan hända att jag begår något form av brott mot regelverket här med en "dubbelpost"? Förstår mig inte riktigt på hur jag skulle kunna citera två inlägg i samma svar. Hoppas det är ursäktat.

Tack för ett mer konkret svar chubben. Har du mätt FPS med t.ex fraps? Jag var lite fundersam över att jag mätte upp väldigt låga FPS och funderar på om det har en koppling till drivrutiner till 6970M kortet i bootcamp. Lyckades tillslut installera både drivrutiner och tillhörande Catalyst control center men något känns ändå fishy då CCC visar en temp på typ 1070958 grader och 0 rpm på fläkten.

Vilka drivrutiner kör du och har du samma problem med CCC?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-12-15 15:27
Ursprungligen av patrikjunno:

Kan hända att jag begår något form av brott mot regelverket här med en "dubbelpost"? Förstår mig inte riktigt på hur jag skulle kunna citera två inlägg i samma svar. Hoppas det är ursäktat.

Tack för ett mer konkret svar chubben. Har du mätt FPS med t.ex fraps? Jag var lite fundersam över att jag mätte upp väldigt låga FPS och funderar på om det har en koppling till drivrutiner till 6970M kortet i bootcamp. Lyckades tillslut installera både drivrutiner och tillhörande Catalyst control center men något känns ändå fishy då CCC visar en temp på typ 1070958 grader och 0 rpm på fläkten.

Vilka drivrutiner kör du och har du samma problem med CCC?

Jag har faktiskt aldrig kollat fps. Känslan är viktigare för mig och det flyter på riktigt bra utan ngn tearing eller seghet.

Drivrutin till ATI kortet är 11.10 Preview 3. Jag läste i en annan tråd att det fanns nyare som fungerade ännu bättre, men jag vill inte fixa ngt som fungerar kanoners. Inga problem med CCC.

Ursprungligen av chubben:

Jag har faktiskt aldrig kollat fps. Känslan är viktigare för mig och det flyter på riktigt bra utan ngn tearing eller seghet.

Drivrutin till ATI kortet är 11.10 Preview 3. Jag läste i en annan tråd att det fanns nyare som fungerade ännu bättre, men jag vill inte fixa ngt som fungerar kanoners. Inga problem med CCC.

Så ditt CCC visar korrekt temperatur och även att fläkten snurrar? Så här visar mitt:

BF3 har inbyggd FPS mätare.

Bara fram med konsol och skriv "render.drawfps 1"

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-12-16 07:22

Jag hade inte aktiverat overdrive.

När jag gjorde det visar min faktiskt liknande som din. Temp och fläkt är fel. Inget som har påverkat installationen negativt och maskinen fungerar klockrent.
Inte första gången grafikdrivrutiner är "knas".

1
Bevaka tråden