Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna program efter backup och byte av hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-06 13:25

Min stackars gamla Macbook från 2007 har fått stå ut med mycket sedan jag råkade dra den i golvet för några veckor sedan (dumt, jag vet...). Sedan dess har jag:

1. Bytt hårddisk
2. Installerat Tiger via USB
3. Skruvat isär datorn för att få ut Snow Leopard-skivan som satt fast i dvd-läsaren
4. Installerat Snow Leopard igen, via USB
5. Kört backup på hela systemet med Time Machine

Datorn går igång, allt verkar frid och fröjd ända tills jag upptäcker att massa program inte går att öppna. Får felmeddelanden som:
"iTunes kan inte öppnas på grund av ett problem
Kontakta utvecklaren så att du är säker på att iTunes fungerar med den här versionen av Mac OS X. Du kanske måste installera om programmet. Se till att installera tillgängliga uppdateringar för programmet och Mac OS X."

samt en massa script som inte jag förstår mig på...

Även om jag laddar ner en ny version och installerar igen kommer samma meddelande upp.
Har inte testat att öppna alla program, men de flesta verkar inte fungera, tex iTunes, Skype, Spotify, Pages. Program som fungerar är tex Chrome och iPhoto.

Är det någon som har en aning om vad jag gjort för fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-06 20:58

Har du installerat dem alternativt dragit dem till Programmappen? Jag vet inte hur van du är vid Mac, ett av de vanligaste felen är att användare försöker köra dem från den nedladdade .dmg-filen, istället för från Programmappen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 13:40

jo det har jag gjort, både installerat och dragit till programmappen.. har använt mac mycket men är inte superkunnig precis.. funderar på att spara bilder och annat manuellt och installera om operativsystemet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 14:36

Installerade om Snow leopard och nu funkar det av någon anledning... ingen aning om vad som var fel...

1
Bevaka tråden