Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oändlig backup som bara blir större och större

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev nyligen bestulen på min iMac och köpte mig en ny. Lyckligtvis fick jag behålla mina externa diskar, inkl min Time Machine-disk. Så när jag väl packat upp den nya datorn och pluggat i TM-disken gjorde jag en återställning som gick bra, och tänkte senare på kvällen att jag skulle göra en ny backup på den nya datorn.

Problemet är bara att när TM nu försöker lägga en backup så tickar storleksuppskattningen bara uppåt, den börjar på 10 MByte och sen går det bara uppåt. Jag stoppade den när den nått 300 GByte, och gav den ett nytt försök och stoppade den då den gick förbi 40 GByte igen.

Totalt har jag ca 130 GByte data installerat. Jag har även en extern disk (jag har alltså två externa diskar, en TM och en med data) på ca 750 GByte (använder ca 300 GByte), så egentligen kanske det är i sin ordning att backupen landar på 300-450 gbyte...men jag vill inte bli av med någon gammal data som skrivs över om jag inte absolut måste.

Eller är det TM som buggar? Har den hamnat i någon symlink-loop eller något?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-04 17:11

Om det är en ny iMac börjar den väl om från början. Men inte ska den ta bort den gamla TMbackupen, utan de ska hamna sida vid sida.

Det ser ut som att den har skapat en ny mapp på backupdisken. Men den har nu lyckats äta upp allt utrymme på den externa disken, imponerande med tanke på att den är på 1,5 TB.

1
Bevaka tråden