Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte föra över film köpt i iTunes till iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte föra över en film jag köpte idag på iTunes till min iPad. Se bild. Vad beror det på, någon som vet? Samma Apple ID på iPad som på datorn etc. Alla andra filmer går problemfritt.

Gå in i iTunes, tryck på affär (tror jag det är) i menyraden, du kommer se ett alternativ som heter "auktorisera den här datorn" (eller liknande) Gör det så borde det fungera Samma Apple-id såklart

Provade det. Datorn var redan auktoriserad och det hjälpte inte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-04 10:40

Kolla här https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyAppleId.woa/ . Kan ju hända att du har en annan emailadress registrerad hos apple. Jag hade det och fattade inte heller vad som var galet. Man glömmer så lätt

Ursprungligen av onnyt:

Kolla här https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyAppleId.woa/ . Kan ju hända att du har en annan emailadress registrerad hos apple. Jag hade det och fattade inte heller vad som var galet. Man glömmer så lätt

Nej, det är inte problemet. Det är samma Apple ID och andra filmer som jag köpt i iTunes tidigare har gått att kopiera över utan problem. Jag har inga problem att köpa saker via iTunes på min iPad och föra över dem till datorn. Det är omvänt som inte fungerar. Provade just för skojs skull att försöka föra över filmen till min iPhone, men fick samma felmeddelande.

Och här fick jag lösningen på problemet: https://discussions.apple.com/message/16913745#16913745

1
Bevaka tråden