Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 vaknar ej

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ca 1 gång i månaden händer det att min C4 (2x1,25 Mhz) inte vill vakna upp från viloläge. Fläkten går igång men skärmen förblir svart. Den enda lösningen är att göra en omstart. Kan det bero på min gamla SCSI-scanner? Kan det bero på att skärmen (en Apple Studio Display 15”) är kopplad till datorn med en förlängningskabel på ca en meter? Kan det bero på en 16 år gammal ADB-mus som jag inte vill göra mig av med? I övrigt fungerar allt som det ska. Alla lips är välkomna!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bengt Elmén
Ca 1 gång i månaden händer det att min C4 (2x1,25 Mhz) inte vill vakna upp från viloläge. Fläkten går igång men skärmen förblir svart. Den enda lösningen är att göra en omstart. Kan det bero på min gamla SCSI-scanner? Kan det bero på att skärmen (en Apple Studio Display 15”) är kopplad till datorn med en förlängningskabel på ca en meter? Kan det bero på en 16 år gammal ADB-mus som jag inte vill göra mig av med? I övrigt fungerar allt som det ska. Alla lips är välkomna!

Det händer ibland med min Quicksilver 867 Mhz när jag kör MacOS 9.2.2. Har ej SCSI, ej ADB-mus, men det händer ändå. Vet inte varför. Men eftersom det är mer sällan det händer har jag inte haft anledning att gå till botten med orsaken. Men då kanske du kan utesluta några dina misstankar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-24 20:03

Det är din SCSI PCI-CARD som spökar.
Vissa tillverkarna rekomenderar att INTE låta datorn gå till viloläge.
Kolla din tillverkarens hemsida och läs information.

Vill minnas att jag slängde com.apple.systemuiserver.plist innan mina uppvakningsproblem försvann.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-06-24 20:05

mycket troligt att det är ditt scsi kort

Stort tack för era svar. /Bengt

1
Bevaka tråden