Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlyses: 12VAC adapter med ca 1 A output

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dotterns käraste julpynt är ett sånt där vidrigt vinterlandskap med fiberoptik från Rusta. Nu har adaptern till det klappat ihop och givetvis finns inga reservdelar att köpa på Rusta.
Ett kungarike och en häst till den som har en sådan här att sälja eller skänka, eller kan tipsa om var man kan hitta en.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-01 20:45

Behövde en liknande adapter till en skanner tidigare i höstas. Köpte en på Clas Ohlson, artikelnr: 36-4400.

Ursprungligen av jahve:

Behövde en liknande adapter till en skanner tidigare i höstas. Köpte en på Clas Ohlson, artikelnr: 36-4400.

Ser lysande ut, men det är en DC. Behöver 12 VAC.

Lysande Goflorp! Beställer en sån imorgon!

Kjell&Co har en som liknar den på din bild också. AC/AC-transformator 12 V AC, 1000 mA &gt AC/AC | Kjell.com

Tipsen strömmar in. Kjell & Co's kanske blir bäst. Har en sån butik nära kontoret och de har den i lager. Hur ska jag nu lägga vantarna på ett kungarike och en häst?

Ta en plastponny och placera i vinterlandskapet och skicka en bild på klabbet, det blir bra så

Se till att bosätta dej i närheten av en bra soptip, eller rättare sagt en soptip med riktigt trevliga killar som inte bryr sej om man plockar lite i el-kontainern.

Vissa soptippar har ena riktiga idioter som tror de är Gestapo och att det viktigaste som finns är att ingen ska få återvinna någonting.

Om ni anar hur många transformatorer det slängs som är 100% ok...

Ursprungligen av LCR:

Se till att bosätta dej i närheten av en bra soptip, eller rättare sagt en soptip med riktigt trevliga killar som inte bryr sej om man plockar lite i el-kontainern.

Vissa soptippar har ena riktiga idioter som tror de är Gestapo och att det viktigaste som finns är att ingen ska få återvinna någonting.

Om ni anar hur många transformatorer det slängs som är 100% ok...

Sist jag besökte vår lokala soptipp uppstod lite käftande när jag inte fick slänga en kartong fylld med brännbart i containern för brännbart med hänvisningen att kartongen skulle i kartong-containern minsann och inte ibland brännbart. Jag erbjöd mig att sätta eld på kartongen för att bevisa att den faktiskt kunde betraktas som brännbar. De avböjde med några otrevliga fraser mitt erbjudande och jag frågade dem om de tycker att det är konstigt att folk dumpar skräp i skogen för att slippa sop-Gestapo. Jag fick inget vettigt svar på det.

Ursprungligen av pmarriott:

Sist jag besökte vår lokala soptipp uppstod lite käftande när jag inte fick slänga en kartong fylld med brännbart i containern för brännbart med hänvisningen att kartongen skulle i kartong-containern minsann och inte ibland brännbart. Jag erbjöd mig att sätta eld på kartongen för att bevisa att den faktiskt kunde betraktas som brännbar. De avböjde med några otrevliga fraser mitt erbjudande och jag frågade dem om de tycker att det är konstigt att folk dumpar skräp i skogen för att slippa sop-Gestapo. Jag fick inget vettigt svar på det.

Då har du valt fel soptip!!

Grabbarna som jobbar vid min är hur trevliga som helst!!

Vid vissa soptippar (Nolängens i Dalsland har jag för mig) har man ställt en container med dörr vari man kan ställa in bra-att-ha-prylar som andra kan gå och botanisera bland. För övriga vanliga fraktionscontainers gäller "en gång slängt i = aldrig plockas upp". Så var det i alla fall för något år sen. Turligt nog hittade jag inget "bra att ha" i boden. Vore ju snopet att komma hem med fler grejer än man slängde...

Ursprungligen av johan_tanying:

Vid vissa soptippar (Nolängens i Dalsland har jag för mig) har man ställt en container med dörr vari man kan ställa in bra-att-ha-prylar som andra kan gå och botanisera bland.

Vilken suverän idé, och med tanke på dagen återvinnings-mani så är det väl inte mer än rätt att man också ska kunna återvinna saker, inte bara material!!

Ursprungligen av johan_tanying:

Turligt nog hittade jag inget "bra att ha" i boden. Vore ju snopet att komma hem med fler grejer än man slängde...

Om du visste hur många gånger det hänt mej...

Med tanke på att en som jobbade på soptippen vid jobbet blev åtalad och dömd för att ha plockat med sig några kasserade kameror som Axis dumpat, och sedan reparerat och sålt dem så ska man nog inte ta sig friheter i elektronikskräpet hos oss.

Ursprungligen av pmarriott:

Med tanke på att en som jobbade på soptippen vid jobbet blev åtalad och dömd för att ha plockat med sig några kasserade kameror som Axis dumpat, och sedan reparerat och sålt dem så ska man nog inte ta sig friheter i elektronikskräpet hos oss.

Idioter!!!

1
Bevaka tråden