Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boota upp ny Mac med trådlöst tangentbord och mus?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar inte gå...
Köpte en ny Mac Mini idag samt trådlös tangentbord och trackpad ( Apple ).
När man bootar upp datorn kommer växlande en bild med tangentbord och mus att man skall trycka på powerknappen där uppe på sidan av tangentbordet samt under musen.
Verkar inte parkoppla hur än jag trycker och håller i powerknappen... De blinkar grönt som indikerar att de ej är ihopkopplade.
Skall detta gå eller är det moment22 att jag först måste in i Lion för att parkoppla ?
Ringde till butiken som jag kan avråda från att handla Mstore i Sickla. Hyfsat kunnig personal på plats men sjukt dyra tillbehörspriser samt när man ringer tillbaka för support så svarar de bara "jag kopplar till apple" och så får man sitta i 30 minuters telefonkö vilket jag inte gör. Så nu ställer jag frågan här...

Best Regards

Mr Firechild

  • Medlem
  • 2011-12-01 20:53

Min erfarenhet är att det bästa är att hålla powerknappen intryckt kanske 10 sekunder innan man släpper. Det kan vara lite meckigt att ansluta mus och tangentbord. Men jag har aldrig behövt använda trådade diton för att ansluta det trådlösa.

Tack för svar. Min problematik löste sig aldrig utan jag fick helt sonika åka och hämta trådbundna mus och tangentbord som jag hade hemma.
Svaret på frågan är dock oklar fortfarande. Skall det gå att boota upp en nyköpt mac mini med endast trådlösa input devices?
När jag parkopplade väl uppe i Lion var det ju inga problem eller bara ett litet, att jag försökte parkoppla styrplattan under mus inställningarna men det skall ju vara under styrplatte inställningarna.

Ja det skall gå att boota upp med endast trådlöst första gången.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-02 11:26

Jag packade upp en sprillans iMac häromdagen, det var inga problem med att få igång det trådlösa tangentbordet eller dito musen. Det skötte sig själv.

1
Bevaka tråden