Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN (Microsoft Messenger for Mac) 8.0.1 loggar ut

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon med en ide hur jag slipper att MSN 8.0.1 loggar ut från dockan när jag öppnar upp programmet för att läsa mina e-mail?

Michael

Ps. Har provat en "hel del" men har inte fått det att fungera som det gjorde förr= ingen utloggning! Har INTE bytt router.

Tänk på var ni lägger era trådar! Detta har ingenting med "Windows på Mac" att göra. Tråden flyttad till "Mjukvara - Microsoft".

/Mod

Senast redigerat 2011-06-30 10:03

Du får gärna förklara vad du menar med "logga ut från dockan". Jag förstår inte kopplingen mellan dockan och utloggning.

Och att bara säga att man har provat en "hel del", utan att lämna några detaljer, är inte speciellt konstruktivt. Berätta vad du har provat, så slipper folk tipsa om sådant du redan har provat,

Ok "here we go"

Jag använder MSN 8.0.1 och öppnar den från dockan. När jag väljer att klicka på E-post för att öppna mina mail så kommer jag till Login Live:s inloggnings sida där det säger: fel E-postadressen eller lösenordet är fel. Försök igen.

Jag hat varit in på Live och jag har samma password för MSN och Live så jag förstår inte att jag har fel. När jag så skriver in samma password igen på inloggningssidan till LIve så kommer jag in och kan läsa mina mail. Samtidigt så börjar MSN i loggan att röra på sig i dockan och skriver. Utloggad från MSN eftersom du är inloggad från annan dator !!

Mvh Michael

Du loggas ut i OSX eftersom du låter web msn när du loggar in på "hotmail" logga in.
Inaktivera messenger genom hemsidan så blir du inte utloggad.

Förlåt men förstod INTE detta

När du loggar in på Live, så loggas du inte bara in på mail, utan du loggas även in på Messenger.

Du kan inte vara inloggad i Messenger både från webbläsaren och från MSN-programmet samtidigt.

Därför loggas du ut från MSN-programmet.

När du loggar in för att kolla din mail så loggas du in på messenger via hemsidan. Du har vid något tillfälle aktiverat detta.
Bilden kanske säger dig något?

Yepp känner igen detta

Vart/hur ställer jag om detta, jag HAR letat i timmar men INTE funnit vart jag stänger av detta.
Ja det är INTE bara idag jag har svurit och letat utan resultat !!

TACK alla som hjälper och har hjälpt!!

Ursprungligen av IcemanCharlie:

...det är INTE bara idag jag har svurit och letat utan resultat...

Blir bara lite nyfiken på tidslinjen i den här tråden...

Om du nu har gått och svurit över detta så många gånger, varför tog det 5 månader för dig att återkomma till den här tråden?

Du väljer bara kort och gott att logga ut.
Mer behöver du inte göra.

Dock kan det hända att du blir utloggad ganska snabbt igenom om du startar messenger/adium/pidgin etc.

Låt det vara några minuter och logga in senare igen så funkar allt.

1
Bevaka tråden