Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-högtalare, problem med ljud i VLC, måste starta om

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBook Unibody högtalare fungerar inte som de ska (var så när jag köpte den av en 99 medlem).

Jag köpte en ACE G15 Audio Bar (svensk design) för futtiga 49kr på CDON.com vilket jag är nöjd med, men det finns ett mycket irriterande problem...

Om jag pluggar in den så fungerar systemljudet, men inte ljudet från VLC, jag måste starta om för att kunna höra något, vilket känns väldigt Windows...

Är det något jag missat?

Prova ett annat program än VLC.

För mig har VLC också skapat problem med ljudet. Men framför allt då jag stängt ned VLC eller det kraschat.
Då har ljudet kapats och sats i tyst läge. Det går att lirka sig ur men är lite knixigt.

Jag kör optiskt från Mac Mini till förstärkaren.

Numera kör jag det mesta genom Plex.

Så menar du att felet ligger hos VLC ?

Ursprungligen av LCR:

Så menar du att felet ligger hos VLC ?

Jag misstänker att det kan vara så.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-12-01 20:39

En vild gissning, men ljudet kanske behöver/kan routas om till de externa högtalarna? Ta en titt på Soundflower och SoundSource.

VLC känner inte av om du byter till ett annat interface för systemljud medan du spelar upp en fil, men om du öppnar filen en gång till kommer den fatta som du märkte.

Om du vill kan du byta interface i VLC manuellt.

Eller menar du att du måste starta om hela datorn? Det verkar ju skumt i så fall.

1
Bevaka tråden