Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av webbhotellet crystone?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska byta webbhotell från cliche till ett där man kan ha phpsafemode off och lite mer minne för php. Kollat in https://crystone.net/, men vill ha lite kommentarer från er som har erfarenhet av detta webbhotell.

Mvh Daniel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-05 20:22

Jag anlitar Crystone sedan ett litet tag tillbaka. Jag hade en domän på Digikom förut och jag tror att Digikom blev uppköpta av Crystone. Min domän har sedan dess legat hos Crystone ekonomiskt, men hos Digikom tekniskt.

För ett tag sedan fick jag problem med min site och Digikom/Crystone hade svårt att lösa det. Och det kom tillbaka någon månad senare. Jag förslog då att jag kunde flytta över helt och hållet till Crystone vilket jag fick. Allt gick smidigt och än så länge har de skött sig mycket bra. Har inte haft några som helst problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 21:02

Har jobbat med ett mindre projekt åt en kund som använde dem. Var visserligen ett par år sedan. Mitt intryck var då iaf att det var ett helt ok webbhotell, men inget jag själv skulle välja... Lite för windows-inriktade (?) och bökiga användarnamn i stil med u4568996869 så fort man skulle logga in nånstans. Kan minnas fel dock.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-21 21:55

Dagens erfarenhet av Crystone är ett inkassokrav på ett flertal fakturor från början av 2008 och fram till idag.

Jag sa upp alla tjänster 2009 i februari. Och allt innan dess är givetvis betalat. Även en slutfaktura från när jag sa upp allt.

Verkligen seriöst företag.

Vi har crystone för familjens domän och mail-adresser. Har aldrig krånglat och det finns möjlighet att använda både Linux och Windows-server. Böket med användarnamn måste vara något gammalt för vi fick välja både login och lösen helt själva. Lättförståligt och lättanvänt Webbinterface...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-06 18:18

Efter en del skriftväxling, med kopior på kontoutdrag och fakturor, med inkassobolaget som Crystone anlitar så är nu kraven avskrivna.

Håll koll på era papper om ni ska fortsätta använda Crystone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-06 18:27

Jag får ta tillbaka mitt tidigare inlägg också. Får med jämna mellanrum mail från Crystone om att jag har ett ojusterat saldo. Har försökt prata med dem flera gånger men det hjälper inte. Antar att det kommer ett inkassobrev förr eller senare.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-11-28 18:10

Jag trodde jag blev av med Crystone förra sommaren (inlägg #6). Men nej, nu har dom skickat ut nya inkassokrav via en ny inkassofirma för en tjänst jag inte beställt hösten 2007, på ett kundnummer jag inte heller haft.

Jag antar att dom kommer förfölja mig tills jag dör.

  • Medlem
  • 2011-11-29 18:55
Ursprungligen av Mija:

Jag trodde jag blev av med Crystone förra sommaren (inlägg #6). Men nej, nu har dom skickat ut nya inkassokrav via en ny inkassofirma för en tjänst jag inte beställt hösten 2007, på ett kundnummer jag inte heller haft.

Jag antar att dom kommer förfölja mig tills jag dör.

Om du inte redan gjort det, bestrid alla krav –skriftligt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-29 18:46

Polisanmäl dem!

  • Medlem
  • 2011-11-29 18:55
Ursprungligen av kenjon:

Polisanmäl dem!

Dessvärre helt meningslöst, då inget brott begåtts.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-30 13:36

Man kan polisanmäla ändå. T ex en borttappad telefon, vilket ibland krävs av försäkringsbolaget. Om det gör någon nytta är en annan sak... men kan vara kul att skicka dem kopian.

  • Medlem
  • 2011-11-30 17:26
Ursprungligen av kenjon:

Man kan polisanmäla ändå. T ex en borttappad telefon, vilket ibland krävs av försäkringsbolaget. Om det gör någon nytta är en annan sak... men kan vara kul att skicka dem kopian.

Det är en väsentlig skillnad mellan att tappa bort en mobiltelefon, och att bestrida en faktura...

1
Bevaka tråden