Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Selphy CP800 och Lion.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-29 06:38

Min gamla Selphy CP710 la av så jag gick och köpte mig en ny CP800 eftersom jag har en hel del färgrullar samt papper kvar. När jag skulle installera drivisarna från den medföljande CD'n så gick detta inte så in på Canons hemsida för att leta men det finns inga drivisar till Lion. Det går ifs att skriva ut ändå via USB-minne men det var inte riktigt så jag hade tänkt mig det hela. Någon som vet hur jag kan komma runt det här utan att behöva gå tillbaka til Snow Leopard?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-30 11:43

Funkar inte drivisar till SnowLeopard även under Lion?

Behövs det drivrutner? Har du provat utan?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-30 14:13

Jag har en Selphy CP780 och har samma problem. Den funkar på min iMac i Lion eftersom jag redan installerade drivrutinerna när den hade Snow Leopard. Jag kan dock inte använda den med min Mac Mini, eller genom AirPrint eftersom man då behöver lägga till dem på nytt.

Det går heller inte att kopiera de installerade drivrutinerna från iMac och flytta över dem till Mac Minin. Lion känner inte igen dem.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-30 16:17

Funkar inte utan Canons drivisar. Verkar dock fungera om man installerat på Snow Leopard och sedan uppdaterat till Lion. Clean instal är bara att glömma. Bara att vänta. Enligt Canon kommer en update under första kvartalet 2012.

1
Bevaka tråden