Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga över musik manuellt, till iPhone som synkas till annan dator?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det?

Min tjej har sin iPhone synkad och inställd mot sin egen dator, men jag har all musik på min dator.
Frågan är då kan hon ha kvar sin egen dator som syncdator men använda min att lägga i musik manuellt ifrån?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-20 18:30

Absolut, bara hon från sin dator har läsbehörighet till mapparna med musik i på din dator när hon ska synka.

Du måste dock särskilja på att lägga in det manuellt eller om hon synkar in det, hur ligger det till?

Huh, jag vill helt klart att han ska lägga in det manuellt från min dator.

Det där med läsbehörigheten hänger jag inte med på, vart ställer jag in det?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-20 18:51
Ursprungligen av theplague:

Går det?

Min tjej har sin iPhone synkad och inställd mot sin egen dator, men jag har all musik på min dator.
Frågan är då kan hon ha kvar sin egen dator som syncdator men använda min att lägga i musik manuellt ifrån?

Tacksam för hjälp!

Using iPhone, iPad, or iPod with multiple computers

Tack! Det verkar vara precis vad jag letar efter.

Vi får börja om, jag får det inte att funka.
Har någon fått det att funka i realiteten? Popupfönstren som beskrivs där ser inte ut/innehåller inte exakt samma knappar som beskrivs.

Även om jag trycker Hantera musik och filmer Manuellt kan jag inte lägga in på iPhonen.

Tips? Hjälp?

Ursprungligen av theplague:

Vi får börja om, jag får det inte att funka.
Har någon fått det att funka i realiteten? Popupfönstren som beskrivs där ser inte ut/innehåller inte exakt samma knappar som beskrivs.

Även om jag trycker Hantera musik och filmer Manuellt kan jag inte lägga in på iPhonen.

Tips? Hjälp?

Om man läser längst ner i länken, så finns några anmärkningar varav den sista torde vara av intresse...

Citat:

Notes:
-Using an iPod formatted for Macintosh on a Windows computer is not supported.

-Using an iPod formatted for Windows on a Macintosh computer is not supported.

-Learn how to determine your iPod's hard disk format. To change the iPod format, restore your iPod using iTunes. iOS devices (iPhone, iPad, and iPod touch) cannot have their disk format modified, but will work on both Windows and Macintosh computers. Find more information on managing content manually on iPhone, iPad, or iPod.

-iPod shuffle and iPhone are intended for use with a single computer. You cannot load music from multiple computers or iTunes libraries onto iPod shuffle and iPhone like you can with other devices.

Sen kan man ju verkligen undra varför Apple särbehandlar musikspelarna när det handlar om samma grunka med eller utan telefondel eller WiFi?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Om man läser längst ner i länken, så finns några anmärkningar varav den sista torde vara av intresse...

Sen kan man ju verkligen undra varför Apple särbehandlar musikspelarna när det handlar om samma grunka med eller utan telefondel eller WiFi?

Dr Tinnitus

Tack, ja det kan man verkligen undra. Idiotiskt.
Det sjuka är att jag inte ens får det att fungera att lägga in från min dator, men att hon synkar med sin egen. Så tolkar jag det att det ska fungera.

Det är nog meningen att det inte ska gå. Den enklaste vägen runt är väl att kopiera över ditt musikbibliotek till en extern hårddisk, koppla den till hennes dator och lägga in den i hennes iTunes. Om hon inte vill ha in filerna på sin dator kan hon ju välja att behålla musiken på sin ursprungliga plats när hon lägger in den i iTunes. Sen är det ju bara att synka över.

Ja det får bli något sådant om det inte löser sig.

Du har ingen möjlighet att dela musiken i itunes i nätverket exempelvis mellan de båda datorerna tex med hemmadelning? Det är väl apples egen lösning på detta problem.

Jo men då går det inte att lägga in på iPhonen.

1
Bevaka tråden