Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårddisk står och tuggar intermittent – Hur fixa?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hårddisken en LaCie 1TB (Samsung) är kopplad till min MacMini (tidig 2011) via USB. (OSX 10.5)

Inga problem i början, men efter ett en tid så har HDDn börjat stå och tugga intermittent 1,5 sek tugg/1 sek tyst.
HDDn fungerar i övrigt som den ska, men tuggandet är irriterande och det ska ju inte vara så.

Har provat reparation av behörigheter på Minins HDD och även nollställning av PRAM.

Finns det någon som har en lösning på detta?

Har du testat att exkludera disken från Spotlight indexering ?

Ursprungligen av lilledanne:

Har du testat att exkludera disken från Spotlight indexering ?

Tack!

Hur gör jag detta?

Var inne och kollade Inställningar och Spotlight, men kunde inte hitta något att ställa in.

Märkligt!

I vilket fall som helst har problemet försvunnit efter det att jag synkat min nya iPhone 4S i kväll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-29 18:46

Om du hade klickat på Integritetsskydd när du var i Inställningarna hade du sett hur man gör.
Och vill man att Moderatorerna ska göra något, är det bättre att klicka på Rapportera inlägg. De läser kanske inte din tråd... men de plockar inte bort den ändå, någon annan kan ju råka ut för samma problem, och hittar din tråd vid en sökning. Det är just så forum ska användas

Ursprungligen av kenjon:

Om du hade klickat på Integritetsskydd när du var i Inställningarna hade du sett hur man gör.
Och vill man att Moderatorerna ska göra något, är det bättre att klicka på Rapportera inlägg. De läser kanske inte din tråd... men de plockar inte bort den ändå, någon annan kan ju råka ut för samma problem, och hittar din tråd vid en sökning. Det är just så forum ska användas

Ok!
Jag tackar!
Lite klokare nu.

(Det rapporterade inlägget var ett oavsiktligt felklick)

Senast redigerat 2011-11-30 13:53
1
Bevaka tråden