Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklare bilstereo sökes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-26 13:11

Jag söker en bilstereo med tre krav:
1. man kan koppla en iPhone till oavsett gränssnitt (3,5 mm-plugg duger).
2. den tappar inte radioförvalen när man bryter strömmen.
3. Standardiserad storlek och anslutning.
Bonuskrav: bra radiomottagning.

Jag ska ha den i båten.

En bilradio har väl ett backup batteri?...

Jag köpte en CD-fri Denver bilstereo från Kjell & Co. för 399kr som har 3.5mm, USB och SD kort (tror jag det är), huruvida denna håller stationerna vet jag inte. Dock kommer jag att lämna tillbaka den (har ej ens öppnat den) då jag kommer att återgå till min ursprungliga idé med line-out direkt till en förstärkare (måste hitta en pre-amp lösning).

  • Medlem
  • 2011-11-26 18:04

Jag tror inte att det är standard med backupbatteri. Jag tror inte det är en bra lösning, utan ser hellre att den skriver förval och inställningar till ett flashminne eller liknande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-26 20:31

Precis, de flesta har idag två matningstrådar för spänning, en för tändning (gul), som slår av/på enheten, och en som ska ha ständig 12 V (röd) för att hålla minnet.

Ursprungligen av suddgummi:

Kul att det fortfarande finns robusta grejer utan en massa sketna displayer med blinkande animeringar!! Min kassa JVC i bilen visar bara vilken låt man är på 10% av tiden, resten är en massa "JVC" blinkande...

  • Medlem
  • 2011-11-27 13:17
Ursprungligen av suddgummi:

Exakt! Kanon!

LCR: Då kan det vara så att stereon är i demo-läge (så att den blinkar extra mycket när den är uppställd i butik), kolla i bruksanvisningen eller med butiken så brukar det gå att lösa.

Ursprungligen av irrelogical:

LCR: Då kan det vara så att stereon är i demo-läge (så att den blinkar extra mycket när den är uppställd i butik), kolla i bruksanvisningen eller med butiken så brukar det gå att lösa.

Får leta manual på nätet då eftersom den satt i bilen när jag köpte den och ingen manual följde med.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2011-11-27 14:01

Jag har en jvc som beter sog på samma sätt. Tryck på knappen "Disp" om den finns så sluter den blinka.

  • Medlem
  • 2012-06-01 21:54

Det visar sig att nästan alla Blaupunktstereos har den här funktionen.
edit: att den kommer ihåg stationerna när man bryter strömmen, alltså.

1
Bevaka tråden