Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa egen proxy genom webbhotell i USA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-26 17:30

Hej!

Jag undrar om det är möjligt att skapa en egen proxy om man har ett webbhotell i USA? Kan jag på något sätt köra min egen webbtrafik genom denna? Anledningen till att jag vill göra detta är för att kunna se saker som enbart är tillgängliga i USA på exempelvis youtube eller pandora. Jag känner till att det finns en lösning som heter hotspot sheild som fixar detta åt mig men tycker att det vore kul om man kunde fixa det på egen hand.

Tack på förhand.

Har du shell-access till servern så är det bara installera t.ex. SQUID och konfiguera det.

Har du inte det, ja, då går det inte, eftersom du inte har tillgång till att installera något förutom det som redan finns på servern och som du kan använda dig av (proxy lär inte vara installerat).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-26 18:54

Japp jag har shell access.
Är det detta squid : Optimising Web Delivery du pratar om eller?

Det ser dock ut att vara väldigt krångligt för någon som aldrig har pysslat med shell tidigare.

Ja det är rätt.

Har du inte hållt på med såna här saker förut så rekommenderar jag dig att låta bli.
Testa hemma först i en virtuell maskin eller nåt.

Ursprungligen av mojitoo:

Hej!

Jag undrar om det är möjligt att skapa en egen proxy om man har ett webbhotell i USA? Kan jag på något sätt köra min egen webbtrafik genom denna? Anledningen till att jag vill göra detta är för att kunna se saker som enbart är tillgängliga i USA på exempelvis youtube eller pandora. Jag känner till att det finns en lösning som heter hotspot sheild som fixar detta åt mig men tycker att det vore kul om man kunde fixa det på egen hand.

Tack på förhand.

Annars är det väl ett tänkbart alternativ att gå genom VPN. Jag kan rekommendera StrongVPN.com is VPN service, offers security and anonymity for personal use som har oerhört bra lösningar till en mycket billig summa per kvartal.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Annars är det väl ett tänkbart alternativ att gå genom VPN. Jag kan rekommendera StrongVPN.com is VPN service, offers security and anonymity for personal use som har oerhört bra lösningar till en mycket billig summa per kvartal.

Yep, fast då gör man ju inget själv, vilket TS ville göra.

Ursprungligen av keptang:

Yep, fast då gör man ju inget själv, vilket TS ville göra.

Ja, jag läste lite klantigt. Skyller på den sena timmen!

1
Bevaka tråden