Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag har jag...

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi har alltså följande trådar idag:

Detta ser jag framför mig just nu
Varför är det...
Näe, nu blev jag riktigt sur
Ja e så jävla glad idag!

Därför tycker jag att det inte är mer än rätt att vi även får en "Idag har jag.."-tråd. Det blir ett komplement till de övriga "sociala trådarna" som idag inte har något självklart utrymme i de övriga fyra.

Och försök gärna hålla tråden någorlunda "städad" så att det inte blir en tråd där vi dumpar vad skit som helst om vår vardag. Ingen vill väl ha ett nytt Facebook där vi berättar om att man har gått på toaletten eller slickat på ett kallt staket.

Idag har jag.. köpt Office 2011 (som tyvärr inte är helt anpassat för Lion).

  • Medlem
  • 2011-11-26 13:07

Idag har jag inte köpt Office 2011.

idag har jag köpt 1password till Windows också för att jag inte orkar sitta där med min iphone och kolla efter lösenord hela tiden.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-11-26 15:41

Idag har jag hunnit provköra och fota en Can-Am Commander 1000 och gjort ett test av motorsågskedjor, samt fotat av det... och egentligen finns det tid kvar att göra något mer. Men nästa test för dagen skulle jag gissa blir några viner

  • Medlem
  • 2011-11-26 16:16

Idag har jag upptäckt en liten repa på baksidan, och ett litet hack i metallramen på min nya iPhone 4S. Känsliga grejor.

iDag har jag och frugan flyttat om i rummen i lägenheten.
Målat en vägg, spacklat, slipat och ätit "köra-hem-pizza"....

Ett rum kvar, det tar vi i morrn.

(Hela lgh full med saker som inte ligger på sitt rätta ställe än... så här ser ut...)

Kvällen avslutas hos vänner som vill bju på middag o vin !

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-11-26 18:43

Idag har jag köpt ett nytt Smart Cover (mörkgrått läder) till min iPad och bytt till en 60-taggars klinga i min kapsåg...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-27 10:08

Igår badade jag i havet. Det var kallt. Men direkt efter så hoppade jag ner i en badtunna, sen en bastu. Allt detta med massa go dricka och vänner på en flotte

.. anmält mig till en första introduktionskurs hos Hotell- och restaurangfacket.

Jag har även klagat över det satans vädret som bara innebär is på vägarna och blöta skor.

  • Avstängd
  • 2011-11-29 17:44
Ursprungligen av Tobias Schelin:

.. anmält mig till en första introduktionskurs hos Hotell- och restaurangfacket.

Jag har även klagat över det satans vädret som bara innebär is på vägarna och blöta skor.

Ställ skorna i trunken så är även dom isiga när du lämnar bilen...

Käkat god mat delat med lite gott vin!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-11-29 17:27

...blivit förbannad på att Jula har så OTROLIGT dåliga bruksanvisningar till sina maskiner...:(

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-12-03 00:45
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Idag har jag...

fått spel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-03 07:20

Idag har jag...

gått upp tidigt trots helg för att gå iväg och träna

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-03 09:37

Idag har jag... fått ryggskott Jobbigt när jag och dotter skulle gå på julmarknad idag.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-06 13:35

Tagit steget och installerat Lion. Får se om jag gör om det en gång till idag innan jag är nöjd (trodde man man kunde plocka enskilda program ur timemachine med flyttassistenten men det verkar inte gå).

  • Medlem
  • 2011-12-06 15:12

Idag har jag lärt mig att om man förångar en liter vatten blir det 1,73m3 vattenånga. Om man har vanligt atmosfärstryck.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-06 18:15

Idag har jag kalibrerat bildskärmen för korrekt återgivning av färger.

Senast redigerat 2011-12-06 19:39
  • Medlem
  • 2011-12-06 19:35

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och satt på vinterdäcken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-06 20:02

...tagit examen i Entreprenör - Elinstallation med Allmän Behörighet. Woohoo!

  • Medlem
  • 2011-12-06 20:18
Ursprungligen av Kajan:

...tagit examen i Entreprenör - Elinstallation med Allmän Behörighet. Woohoo!

Gratulerar Kajan... ringer dig när det skall dras kabel.

En dag för sent, men idag (igår) har jag assisterat vid en sårrevision och sett en läkare gröpa ur ett gigantiskt bensår. Innehållet liknade björnbärssylt. Bara så ni vet, tänkte det kunde vara av intresse.

  • Medlem
  • 2011-12-07 06:25
Ursprungligen av Capeman:

En dag för sent, men idag (igår) har jag assisterat vid en sårrevision och sett en läkare gröpa ur ett gigantiskt bensår. Innehållet liknade björnbärssylt. Bara så ni vet, tänkte det kunde vara av intresse.

Tack för infon! Gröten med lingonsylt smakade genast mycket bättre!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 11:24
Ursprungligen av Dalle:

Tack för infon! Gröten med lingonsylt smakade genast mycket bättre!

Dock en stor skillnad mellan björnbärssylt och en härlig sötsurssyrlig hemkokt lingonsylt

Stort skåp (2m X 6m) med massa styrutrustning står och bara låter som en kulspruta, varenda kontaktor, relä och brytare står och klapprar.
Vi hittar ett relä som är kass, tar ut det, tyst - men inget går....

Hmm,, kolla schemat här som är tryckt på relät, det sluter pinne 1 och 3...

Vi sätter i ett krökt gem i hålen 1 och 3..... Voila, allt fungerar.

Vi ringer killen vi skickat ut på stan och panikinförskaffa nya reläer...han kan lätta på gasen lite.

Ringer fem ansvariga, jo ni kan köra igen.

Grejer för dussintals miljoner - lagat med ett gem....

Senast redigerat 2011-12-07 21:26
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-07 17:04

... fått hem min 4S

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-07 22:01
Ursprungligen av MatsOlov:

... fått hem min 4S

Min har kommit till företaget. Synda bara att det är 20 mil bort och jag inte ska dit förrän nästa fredag. Dessutom är jag tvungen att köra med en lånad oSmartPhone eftersom jag passade på att byta operatör (från telenor till telia). Det gjorde jag idag.

Men grattis till dig!

Idag har jag gjort smygreklam för 99Mac på Media Markt i Sundsvall. Tyvärr

Detta kanske även är något för andra att göra! Tyvärr så var det bara 2 iPad och en iMac som var påslagna vid tillfället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-06 16:41

Idag har jag gosat i sängen extra länge, tog en härlig frukost, och gosade vidare i sängen

Ska snart gå upp

Älskar långa lediga fredagar, kalla dom långfredag om ni vill

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-04-06 17:33

...ont i kroppen efter att ha tillbringat hela gårdagen med trädgårdsarbete + demontering av en altantrappa...

...andats en hel del...ut och in...och ut och in...om och om igen...ut och in...jag har också blinkat med ögonen ett okänt antal gånger...massor av gånger...gjorde det just nu faktiskt...och nu igen...

Bevaka tråden