Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore Black Friday 2011 på fredag

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Esa:

kan säga att SIBA idag har jävla bra pris på den dyrare versionen av Macbook pro 13 tum... så akta er för apple.se för ni kan fynda en sådan idag... normalpris 13995, pris hos siba..... ja mycket lägre

13990:- på webben. Vad är det, 5 kr billigare?

Ursprungligen av Esa:

...SIBA idag har jävla bra pris på den dyrare versionen av Macbook pro 13 tum...

Visst är det ett bra pris. Men man ska vara medveten om att det är förra modellen. Det är inte samma som Apple säljer idag.

(se föregående inlägg)

Ursprungligen av Esa:

...så akta er för apple.se för ni kan fynda en sådan idag...

Man får väl nästan säga tvärtom: Akta er för SIBA som försöker kränga den gamla modellen.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2011-11-25 10:21

.....så beställt en MacBook Pro 13" i7:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-25 09:00

För min del kan det nog bli en ny SmartCover, någon har något annat roligt tips?

Även om Apple är de enda som får köra Black Friday rabatter på hårdvara så kan man hitta en himla massa mjukvara med förmånliga rabatter idag. Har fått ett antal mail från olika företag om deras prissänkningar idag, tex 80% prissänkning på MacScan, 50% rabatt hos Equinux o 33% rabatt hos Tri-Edre som bland annat gör programmen Back in Time o Data Rescue

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-25 13:32
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Även om Apple är de enda som får köra Black Friday rabatter på hårdvara så kan man hitta en himla massa mjukvara med förmånliga rabatter idag. Har fått ett antal mail från olika företag om deras prissänkningar idag, tex 80% prissänkning på MacScan, 50% rabatt hos Equinux o 33% rabatt hos Tri-Edre som bland annat gör programmen Back in Time o Data Rescue

Du missförstod nog, det är nog bara Apple som får köra Black Fridaypriser på deras produkter (eller rättare sagt, de sätter priset som gäller på Black Friday).
Men vem som helst får ha rabatt på Black Friday då det är en dag i USA då ALLA har special price och andra öppettider.

MediMarkt har väl ständig Black Friday på Apple-mojänger? T.ex. en ATV2 är konstant ca 200 kr billigare (ca 20%) än Apples eget pris.

Ursprungligen av Zimmerman:

MediMarkt har väl ständig Black Friday på Apple-mojänger? T.ex. en ATV2 är konstant ca 200 kr billigare (ca 20%) än Apples eget pris.

MediaMarkt i Lund har alltid identiska priser med Apple Store, utom på gamla modeller, kampanjer etc.

Har bara varit på en enda MediaMarkt och det var igår i den nyöppnade i Gallerian/Sthlm. Där låg allt generellt 10-15% billigare än i AppleStore. Och nej, det var inte öppningserbjudanden (sådana gällde bara TV-burkar och div. hushållsmaskiner och kameror). Hoppas det håller i sig :-)...inte för att det egentligen sdpelar någon roll om något kostar 1000 eller 1200. Däremot om grejer kostar 16000 istället för 16900. Där någonstans börjar jag notera.

Ursprungligen av pmarriott:

MediaMarkt i Lund har alltid identiska priser med Apple Store, utom på gamla modeller, kampanjer etc.

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-11-25 13:13

Blev en MBA 11" 1,6 i5. Kunde inte hålla mig längre

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-11-25 13:23

Men ett iTunes Card á 400 kr för 360kr går väl inte att slå.

Gäller i Mac App Store. Är det första rean i MAS mån tro?

  • Avstängd
  • 2011-11-25 14:32

Synd att dom inte sänkte lite på Final Cut Pro X när dom ändå höll på

Det blev en Macbook Air på 13", har sneglat på en länge och nu kunde jag inte hålla mig längre. Nästan 1000 kr i rabatt duger för mig.

Ursprungligen av Kokosnöt:

Nästan 1000 kr i rabatt duger för mig.

Precis, det var ett jävla gnäll på övriga i den här tråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-25 15:44
Ursprungligen av Mutant:

Precis, det var ett jävla gnäll på övriga i den här tråden.

Hahaha

- Nu får det vara nog!
- Jaa, det får det!

Ursprungligen av Mutant:

Precis, det var ett jävla gnäll på övriga i den här tråden.

Vilken annan prylmånglare skulle slå på stora trumman för 10% rea på årets största readag?
Det finns ju bara två förhållningslägen; gnäll eller axelryckning.

Ursprungligen av eskimo:

Vilken annan prylmånglare skulle slå på stora trumman för 10% rea på årets största readag?
Det finns ju bara två förhållningslägen; gnäll eller axelryckning.

Matt Hughes får mig att både gnälla och rycka på axlarna.

Tänk på att köpa via SAS så får ni poäng till er Eurobonus. 3x poängen på Apple Store bara idag. 24 poäng per 100 lapp.

Haha, visste inte ens vem det var/är, men ja, jag rycker la på axlarna åt hela MMA.

Ursprungligen av eskimo:

Haha, visste inte ens vem det var/är, men ja, jag rycker la på axlarna åt hela MMA.

Det gör däremot inte jag, bara åt Matt.

*rycker på axlarna åt mannen i käp*

Oh Snap! It's on!!!

  • Medlem
  • 2011-11-25 18:26

Det blev en iPad. Surnade till ordentligt då jag insåg att jag kunde ha knatat till Siba och fått exakt samma modell till exakt samma pris - men i handen istället för att vänta.

Allt är relativt: 10% på en värstingMacPro motsvarar en iPad :-D. 10% på småsaker för en tusing och under är pinsamt löjligt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Allt är relativt: 10% på en värstingMacPro motsvarar en iPad :-D. 10% på småsaker för en tusing och under är pinsamt löjligt.

Det är inte tal om en konkursutförsäljning. Vill du inte köpa så slipper du, ingen som tvingar dig.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-11-25 20:12

En rabatt på 10% är i alla fall en ordentlig prissänkning...fick ett mail från en känd återförsäljare där rabatterna var hela 2%...
Det blir, imho, en smula löjligt när ordinarie priset på en produkt är 1150:- och det rabatterade priset blir 1127:-...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 21:56

Ja jag kan påepka att vi återförsäljare också hade black friday priser idag + 10% på pekplattor på siba då.. så var grymma priser på pekplattor

och ja de stämde de var vårens modell av MBP inte den nya sorry visste inte de själv haha

Jag slog på "stort" och köpte en iPad Smart Cover Leather!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-18 13:23

Ahhh... och jag som trodde ett iTunes presentkort på 400 (360) kr skulle räcka ett år... Väntar och längtar tills nästa svarta fredag!

Bevaka tråden