Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur förlänger jag nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2011-11-25 22:03

Hej alla, här kommer en nybörjarfråga.
Jag har en Time Capsule i ett rum längst bort i huset. Ethernetkabel därifrån till mitten av huset där jag anslutit min imac. Tänker nu installera en airport express vid ethternet-kabeln och istället ansluta min Imac trådlöst. Vidare tänker jag koppla på en audio-färstärkare till air-porten och låta den vara en Wi-Fi förstärkare till min bärbara laptop i den bortre änden av huset.
fråga: hur konfigurerar jag airporten? Brygga eller vad ? alla tips mottages tacksamt.

Eftersom du ändå har en Ethernet-kabel behöver du inte utöka nätverket med WDS. Bara stäng av DHCP på expressen så hamnar din laptop på det nätverk som time capsulen skapar.

Så här skall det se ut.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2011-11-26 09:53

Om jag stänger av DHCP på expressen, blir den ändå en wi-fi förlängare? Undrar det eftersom jag upplevt svag signal i det trådlösa nätverket längre in i huset och hoppas på att kunna rätta till det med AP och samtidigt börja streama musik. / Tack för snabba svar Btw.

Ursprungligen av Tojken:

Om jag stänger av DHCP på expressen, blir den ändå en wi-fi förlängare?

Ja det kommer fungera.
Det är ju så min konfiguration är.

1
Bevaka tråden