Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte radera filer.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker radera filer på min NAS ( Seagate nas 220 ) så får jag upp detta meddelande "åtgärden kan inte slutföras eftersom du inte har tillräcklig behörighet för några objekt". Oftast så är det en mapp som inte går och radera, men om jag går in i mappen så kan jag ibland radera innehållet, inte alltid. Men även då om mappens innehåll är tomt så får jag fortfarande inte bort mappen.

Tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-25 22:44

Högerklicka och välj Visa info, så ser du vilka rättigheter mappen har. Du kan ändra dem längst ner i det fönstret.
Har du kört Reparera skivbehörigheter från Skivverktyget?

Jag kollade på infon om mappen, och under delning och behörigheter så står det att jag kan läsa och skriva.
I skivvertyget så finner jag inte nas hårdisken utan bara macbookens hårddisk samt optiska läsaren.
Jag är inloggad som admin på nasen så jag förstår inte viken behörighet jag inte har?

Vi tillåter inte diskussioner där man vill ha hjälp med frågor där piratkopierat material är inblandat.

Själva frågan är relevant, så jag låter tråden stå kvar.

Men använd gärna andra bildexempel, där du inte visar att du har hårddisken full med nerladdade filmer.

/Mod

1
Bevaka tråden