Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote program till iPhone för att styra MBP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har letat som en tok nu och hittar inte det jag letar efter, vilket förvånar mig.

Det jag vill ha är ett remote program som gör följande.

* Möjlighet att ändra ljudet på datorn
* Möjlighet att sätta datorn i sleep/stänga av den med en enkel knapptryckning
* Kontrollera videor som spelas på datorn

Det viktigaste här är den fösta punken.
Får alltid springa upp och stänga av skärmen efter att jag råkat somna ifrån någon film eller serie.

Finns det någon Remote app som smidigt gör allt detta? Är inte så sugen på apple remote då det ger mig ytterliggare en fjärrkontroll.

//Nicklas

Du kan ju använda Remote, App Store - Remote
Om det är iTunes du vill styra.

Annars valfri Remote Desktop-app. Med en sån kan du göra precis vad du vill.
http://www.google.se/search?q=fjärrstyra+site%3A99.se

Om du har filmerna i iTunes kan du använda Apples "Remote" som keptang länkar till ovan

Kör du filmerna i VLC finns det en speciell fjärr för det: App Store - VLC Remote

Denna finns både som betald version o freeware, jag rekomenderar den registrerade.

Alternativ till VLC Remote är Mobile Mouse. Fördelarna med denna är att du kan göra dina egna "actions". Själv har jag gjort så att jag kan söva datorn genom att trycka på en knapp i Appen Mobile Mouse

Jag använder också Mobile Mouse till EyeTV istället för att köpa deras fjärr som är DYR

Läs mer om Mobile Mouse här: Mobile Mouse for the iPhone, iPod & iPad

...jag använder alla tre

Senast redigerat 2011-11-24 13:13

Jag använder Rowmote Pro, fixar det mesta

fråga: Vilken typ av trådlöst gränssnitt använder dessa program. Har inget nätverk och hade gillat en blåtandlösning. Enklare och smidigare.
/martin

Ursprungligen av martinator:

fråga: Vilken typ av trådlöst gränssnitt använder dessa program. Har inget nätverk och hade gillat en blåtandlösning. Enklare och smidigare.
/martin

Alla ovanstående som jag tipsade om använder wi-fi. Om du vill använda BT känner jag bara till ett alternativ - Salling clicker: Salling Software - Home

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-24 16:32

Via Teamviewer gör du allt som du önskar och ännu mycket mer. Via min iPad eller iPhone styr jag datorn hur jag vill. Testa vet jag. Det är gratis.

//Tobbe

Teamviewer verkar interessant ska prova den också!

Förövrigt köpte jag mobile mouse, fungerar helt ok.

tack för tipsen alla.

1
Bevaka tråden