Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung driver med Applefans

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-23 10:02

NextBigThing 60 Final - YouTube

måste erkänna att den är ganska bra...

Den var faktiskt ganska kul.

Skärmen är inte allt. Gui't på de där är ju uselt, rörigt

  • Medlem
  • 2011-11-23 10:47

Jag håller med PMarriott, den var rolig. "I can never get an Samsung, I'm creative"
Hahaha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-23 11:10

Ja, faktiskt väldigt kul som omväxling

  • Medlem
  • 2011-11-23 11:45

Det är alltid vanskligt att förhäva sig över andra varumärken, som taktik för sitt eget varumärke. Grundidén var lite småkul annars...

Påminner om "Hello I'm a Mac"-reklamen, med den skillnaden att Apple drev med Windows och PC, här driver Samsung med iPhoneanvändarna. Det får ju inte Samsung att framstå i så god dager om man driver med sina presumtiva kunder.

Men den var ganska rolig.

Två tummar upp för Samsung.
Tyvärr är jag aldeles för kreativ.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-23 12:15
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-23 12:34

Ganska rolig, argumenten är ju dock löjliga

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-23 12:39

"I can never get a Samsung, I'm creative."

Det var ju standardsvaret från mactalibanerna på 90-talet.

Ingen annan än som reagerade på denna bakgrundsbild?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-23 13:28
Ursprungligen av EricBradley:

Ingen annan än som reagerade på denna bakgrundsbild?

Ja, jag hajjade också till där för ett ögonblick

Ursprungligen av EricBradley:

Ingen annan än som reagerade på denna bakgrundsbild?

Antar att oavsett avsändare så är reklamfilmen gjord av en firma som använder Mac. Den skärmen är helt enkelt deras lilla "easteregg" som subtilt säger up yours till Samsung

...läste inte Goflorps inlägg innan jag postade...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-23 13:47

Att fokusera hårdvara är ju typiskt grepp för Apple konkurrenter. Vad skall man ha en stor skärm till om gränssnittet och användarvänligheten suger? (inte för att säga att Android suger, men ni förstår)

Känns lite som när MS skulle göra reklamfilm med någon brud som var "en vanlig människa" och skulle inköpa bärbar dator.

Hon var ju INTE så cool och kreativ att hon skulle köpa en Mac....

Hela reklamen avslöjades som klippt, redigerad osv på Macar med en betald tjej som jobbade som skådespelerska....

Själv tycker jag bara mest synd om hela samsung men önskar samtidigt att de skall dö tvindöden.

De gjorde förresten just så här i Australien, ställde sig längs med kön och sålde samsunglurar för en dollar...
Det gick väl inte så lysande...

Senast redigerat 2011-11-23 19:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-23 17:22

Samsung lider av extremt svår Apple-avund.

En tidigare version av deras Windowsprogram Kies (som de vill att man skall hantera allt kring telefonen med. Jag använde det för att få in den senaste varianten av Samsung-Android. Med "added value" som det heter när hårdvarutillverkaren gör sin OS-variant). Kies var en tafflig kopia av en OS X-desktop inuti ett Windowsprogram! Komplett med Docka och papperskorg och hela rubbet.

Men de är bra på hårdvara. Mycket bättre än på mjukvara.

  • Medlem
  • 2011-11-23 18:21
Ursprungligen av oskard:

Samsung lider av extremt svår Apple-avund.

En tidigare version av deras Windowsprogram Kies (som de vill att man skall hantera allt kring telefonen med. Jag använde det för att få in den senaste varianten av Samsung-Android. Med "added value" som det heter när hårdvarutillverkaren gör sin OS-variant). Kies var en tafflig kopia av en OS X-desktop inuti ett Windowsprogram! Komplett med Docka och papperskorg och hela rubbet.

Men de är bra på hårdvara. Mycket bättre än på mjukvara.

Om det nu är någon tröst i sammanhanget.

Väldigt rolig haha

iPhone har AppStore - det är DET som gör att andra tillverkare kan kränga vilken fantastisk hårdvara som helst utan att egentligen kunna konkurera med iPhone. Jag vet inte om Apple verkligen såg hur extremt betydelsefullt AppStore skulle bli, men det blev det. Denna infrastruktur som bara funkar med Apples egna manicker är ju sanslöst framgångsrikt och idag kanske Apples strategiskt viktigaste "produkt". AppStore.

Förresten...undring...kan man synka iTunes med någon Android-app som lirar musik och video? Hur gör Android-folk med media PC<>mobil?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-23 21:23
Ursprungligen av Zimmerman:

Förresten...undring...kan man synka iTunes med någon Android-app som lirar musik och video? Hur gör Android-folk med media PC<>mobil?

iTunes på Mac till Android: DoubleTwist
Finns säkert nåt motsv. till Windows.

Annars finns ju alltid möjligheten att dra över filer via USB-sladden.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-01-21 07:14
Ursprungligen av oskard:

Annars finns ju alltid möjligheten att dra över filer via USB-sladden.

Tillbaka till 1900-talet. Precis därför det inte blir något annat än iOS för mig. Samsung, mfl, har inte fattat vad iPhone och iOS gör så bra.

En av sakerna som totalt sänker sådan här reklam för min del (inte för att jag köper någonting baserat på reklam ändå men...) är:

"If it looks the same, how will people know I upgraded?"

Om man bryr sej om att andra människor ska se vad man har så kanske man ska köpa en Samsung ändå, för i mina ögon har man ingen självkänsla, stolthet och är säkerligen inte speciellt kreativ...

Ursprungligen av LCR:

En av sakerna som totalt sänker sådan här reklam för min del (inte för att jag köper någonting baserat på reklam ändå men...) är:

"If it looks the same, how will people know I upgraded?"

Om man bryr sej om att andra människor ska se vad man har så kanske man ska köpa en Samsung ändå, för i mina ögon har man ingen självkänsla, stolthet och är säkerligen inte speciellt kreativ...

Jag är så less på deras trökiga "copycat"-attityd att jag inte vill ha en skrivare från dem.
Jag har en, men eftersom jag köper en ny vartannat år när tonern är slut...
...så kan jag lika gärna lägga ungefär samma belopp på en skrivare av ett annat märke.

Efter det så har jag inget i mitt hem som är Microsoft- eller Samsungprodukter - sånt är bra för blodtrycket...

Varför skall jag stötta dem när de anser att jag är korkad som väljer Apples saker?
Beklagar, men folk som bär sig åt på det viset förtjänar ett fälleben på spårvagnen och
då ger jag igen på det enda sätt jag kan - jag slutar köpa deras produkter. Punkt.

Det är ingen dålig reklam, men jag är extremt skeptisk till vad Samsung egentligen får ut av att alltid prata om Apple i sina reklamfilmer. Dels får det ju dem att i längden framstå som ett halvgalet ex, men framför allt tror jag inte att det väcker tillräckligt intresse för den egna produkten. Vad har de ens för säljargument? Jag får det till större skärm, 4G och färre som vill köpa den.

Tycker inte Samsung gör ett dåligt jobb med denna film. De driver inte alls lika hårt med Apple som Apple själva gjort i vissa annonskampanjer (toasting Pentium m.fl.

De säger saker som de är och en eller annan grej kanske stämmer, nästan respektfullt att ha med att vissa (kreativa) väljer Apple av självklara anledningar, vilket lustigt nog (i mina ögon) sänker Samsung ännu mer.

Jag kan nog tänka mig att Samsung faktiskt har en poäng: iOS-användare, liksom Mac OS-användare, är märkestrogna och Apple-trogna i långt mycket större utsträckning än andra mobilkonsumenter. Därför baseras deras inköp i högre grad än andras på detta än på hur just en enskild produkt ser ut och funkar. Att då kunna skapa en stunds ifrågasättande hos dessa presumtiva köpare kanske är nödvändigt, för att alls ha en chans att få dem att ens överväga något annat än iPhone.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-01-21 07:21
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag kan nog tänka mig att Samsung faktiskt har en poäng: iOS-användare, liksom Mac OS-användare, är märkestrogna och Apple-trogna i långt mycket större utsträckning än andra mobilkonsumenter. Därför baseras deras inköp i högre grad än andras på detta än på hur just en enskild produkt ser ut och funkar. Att då kunna skapa en stunds ifrågasättande hos dessa presumtiva köpare kanske är nödvändigt, för att alls ha en chans att få dem att ens överväga något annat än iPhone.

Det är vad många tror, i stället borde Samsung se till att deras telefoner med tex Android fungerar lika smärtfritt på Mac OS som iPhone. Men det struntar dom i, precis som i principa alla telefontillverkare gjorde pre iPhone. Varför skulle jag välja en telefon som har sämre möjligheter mot min dator, även om viss specification är bättre på den telefonen. Samsungs är ute och cyklar om dom vill vinna över de som använder Mac med denna reklam. Patetiskt.

"I can never get a Samsung, i'm creative."

"Dude - your'e a barista"

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-20 23:29

Detta börjar bli sorgligt...

"Samsunged" - Samsung Galaxy S II, The Next Big Thing - YouTube

Har de verkligen inget bättre än att de behöver håna iPhone hela tiden?

Bevaka tråden