Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacMini, EyeTV, comhem?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 17:33

Undrar om någon vet eller har praktisk erfarenhet av följande:

Att få in kabel-TV till MacMini från en comhem HD-box (Humax) genom Elgato EyeTV Hybrid. Funkar det med att dra en vanlig analog kabel (hane/hona) från boxen till macen?

Eller behöver man köpa en Elgato EyeTV Common Interface + CA-modul (som iLove-tidningen tipsade om #2 2008). Hur funkar den lösningen förresten? Någon som provat?

Eller finns det någon annan bra lösning på att få in comhem till MacMinin?

Tack på förhand!

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2009-05-22 13:38

Hej! Det fungerar inte alls så bra än så länge visar det sig. Bilden stannar lite väl lätt men Elgato jobbar på det. Men det fungerar ju att dra en vanlig analog kabel till din box precis som det står i artikeln.

Nu är den digitaliserad också: http://www.ilove.nu/artiklar/guide/sa-ser-du-pa-tv-pa-din-mac

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2010-06-26 20:07

Nu fungerar det strålande med Terratec H7. Allt du behöver är en CA-modul som passar till Com Hem och sedan är det bara att köra.

CA-modul?

Vad använder du för CA-modul? Jag har testat med en Dilog 99010, men får bara svart bild.

Köpte mig en Terratec H7 idag å den är inkopplad å klar.

Får upp alla kanaler, även dom krypterade, men HD vill den inte ta i. Har provat både med comhems hdtv modul ci+ men den funkar inte med nån kanal alls. Hittade en dilog conax där allt funkar utom HD

Visst ska väll HD funkar på Terratecen? Står iaf det på boxen

Vad jag vet har inte Terratec H7 stöd för CI+, vilket krävs för att HD ska fungera med Comhem-kort.

Det är alltså inte H7:an som är problemet, utan Comhems kryptering.

Mvh;
/jb

Jag har också en nyköpt Terratec H7 som ersatte min EyeTV 610. Fungerade rakt av utan ny kanalsökning. Ansluten via Comhem och SVT HD 1 och SVT HD 2 fungerar bra. Jag har en CONAX-modul.

Jag skulle nog skrivit att det är HD betalkanaler (vilka kräver CI+) som inte fungerar. Dom fria HD-kanalerna fungerar bra för mig.

Misstänkte att det va ci+ som va kruxet. Nu vet man det iaf.

Men fan va smutt det e med live tv på ipaden everywhere

Och hur smutt är det sen inte att streama över live-TV från paddan till projektorn man har ansluten till en Apple-TV? Funkar för övrigt också utmärkt med lilla iPod Touch. AirPlay rules!

1
Bevaka tråden