Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför öppnas alla program i "Skrivbord 1"?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-11-22 19:05

Hej!

Detta finner jag extremt irriterande med Lion. Om jag exempelvis har safari öppet i "Skrivbord 1" och swipar över till "Skrivbord 2" för att öppna iPhoto byter Lion själv tillbaka till första skrivbordet och öppnar iPhoto där.

Är inte hela poängen med olika skrivbord att man ska kunna köra olika saker på alla olika skrivbord? Är det bara en inställningsfråga?

Edit. Upptäckte att det verkar som att endast icke-apple-programvara (office etc.) öppnar i det skrivbord man befinner sig i? Men iTunes, iPhoto, Safari, Finder etc. öppnar lik förbannat i första..

Ursprungligen av Hoffie:

Hej!

Detta finner jag extremt irriterande med Lion. Om jag exempelvis har safari öppet i "Skrivbord 1" och swipar över till "Skrivbord 2" för att öppna iPhoto byter Lion själv tillbaka till första skrivbordet och öppnar iPhoto där.

Är inte hela poängen med olika skrivbord att man ska kunna köra olika saker på alla olika skrivbord? Är det bara en inställningsfråga?

Edit. Upptäckte att det verkar som att endast icke-apple-programvara (office etc.) öppnar i det skrivbord man befinner sig i? Men iTunes, iPhoto, Safari, Finder etc. öppnar lik förbannat i första..

Om du går ned i Dockan och håller inne symbolen för ex. iTunes - kan du välja alternativ i menyn. I den kan du välja vilket skrivbord det programmet skall öppnas i. Sedan håller den reda på det.

1
Bevaka tråden