Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore Black Friday 2011 på fredag

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .

AppleStore Black Friday information på AppleStore (uppdateras automagiskt när kampanjen startar)

Läs hela artikeln här: 99mac - AppleStore Black Friday 2011 på fredag

  • Medlem
  • 2011-11-22 10:55

Hoppas på att Apple TV sänks med 50% :D, men det är ju bara ett drömscenario.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-22 13:18
Ursprungligen av Swift:

Hoppas på att Apple TV sänks med 50% :D, men det är ju bara ett drömscenario.

Jag hoppas på detsamma och att det är så åtmindstone i USA... polarn kommer vara i New York och shoppa åt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-22 13:18

Jag har klagat på många artiklar här på 99.se och dess tafflighet men här visar kungen hur det kan göras utan att man blir galen på hur det hela läggs upp.

Vettig titel = Check
Info i första sidan man kommer till = Check
Länk till mer info = Check

Nu kan jag själv välja om jag är intresserad av att läsa vidare eller inte istället för de andra där det bara finns en rubrik och sen en länk jag måste klicka på för att få upp ett fönster och snabbt inse att jag har noll intresse och då stänga det fönstret.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-22 14:26

Det kommer vara i Sverige också.

Är det någon som vet ifall studentrabatten gäller på rabattpriserna på den svarta fredagen?

Är detta något spännande om man är student eller, för det är väl inte studentrabatt på erbjudandena va?

Vissa nedsatta priser såsom möss, program har det tidigare gånger varit en bättre deal med dessa blackfridayrabatter jämfört med studentrabatt. Tex har det varit fri frakt på alla belopp under denna dag vilket studentpriserna inte inkluderar utan studentshoppen har ofta ett lägsta belopp för fri frakt varför det varit bättre att köpa utanför studentshoppen om man bara ville ha en enstaka pryl som inte kom upp i fri frakt priset.

Och jag som i förrgår beställda största iMac med 3.4 ghz 16 Mb och SSD för 35´ på applestore.
Man kan känna sig lite snuvad om den sänks mycket...

Ursprungligen av MRM-Racing:

Och jag som i förrgår beställda största iMac med 3.4 ghz 16 Mb och SSD för 35´ på applestore.
Man kan känna sig lite snuvad om den sänks mycket...

Apple har ALLTID rea på Black Friday, så det är ju ingen överraskning som sådan.

Här är sänkningarna i USA:

Apple’s Black Friday 2011 deals revealed: discounts on iPad, iPod, iMac, MacBook Air, MacBook Pro, and accessories | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2011-11-24 10:05

Ska köpa mig en MacBook pro 13" imorgon...så hoppas att den sänks..M Y C K E T !:-)

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-11-24 10:47
Ursprungligen av MRM-Racing:

Och jag som i förrgår beställda största iMac med 3.4 ghz 16 Mb och SSD för 35´ på applestore.
Man kan känna sig lite snuvad om den sänks mycket...

Som privatperson eller företag? Som privatperson har du ju alltid distansköplagens ångerrätt (14 dagar) och om du nu beställde den häromdagen borde du väl fortfarande kunna avbeställa den?

Mycket lär det inte sänkas, 9% i US från länken Capeman gav.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-24 10:51

Dessutom, beställ INTE med 8/16GB RAM. Apple tar hutlöst betalt för detta när du lika bra kan köpa den i valfri datorbutik själv och på fem minuter installera det.

Ursprungligen av zinned:

Dessutom, beställ INTE med 8/16GB RAM. Apple tar hutlöst betalt för detta när du lika bra kan köpa den i valfri datorbutik själv och på fem minuter installera det.

Tänkte inte på det så nästa gång ska jag göra det.

Priset sänktes 904 kr så behovet uppvägde och jag köpte den dyrare och snabbt. Men den går som tåget verkligen skillnad mot den gamla 2.8 I5 SATA från i april.

Ett inlägg har brutits ut och flyttats till en egen tråd:
http://www.99.se/kopa-mac-ipod-ipad/291486-imac-modell-ska-valja.html

Den här tråden handlar om själva rean, hur stora rabatterna är, osv.

/Mod

Kollade just in: We'll be back soon-lappen är uppe så uppdatering pågår

Det är några minuter kvar till 1:15

Ursprungligen av nttekniker:

Det är några minuter kvar till 1:15

Funkar fortfarande inte..... Nu är det några minuter efter 01:15....

Vafan, jag håller på att tuppa av av trötthet.... Kom igen nu!!!!!!!

kommer snart att ge upp

01:30 drog den igång.... Det var inge vidare faktiskt. Jag var inne på att köpa en MBA/MBP och en Mac Mini, men priserna var inte så pass mycket bättre än att jag faktiskt kan vänta på att det släpps en uppgradering.... Sov gott!

  • Avstängd
  • 2011-11-25 07:33
Ursprungligen av tottedesign:

01:30 drog den igång.... Det var inge vidare faktiskt. Jag var inne på att köpa en MBA/MBP och en Mac Mini, men priserna var inte så pass mycket bättre än att jag faktiskt kan vänta på att det släpps en uppgradering.... Sov gott!

01.30? för mig var det strax efter 2.30 och så var man 18,2 papp fattigare... så nu hoppas jag dotera blir nöjd...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-25 08:46
Ursprungligen av tottedesign:

01:30 drog den igång.... Det var inge vidare faktiskt. Jag var inne på att köpa en MBA/MBP och en Mac Mini, men priserna var inte så pass mycket bättre än att jag faktiskt kan vänta på att det släpps en uppgradering.... Sov gott!

Obefintliga rabatter från Apple. Rabatterna i vanliga handel är bättre ! t.ex. SIBA annonserar en specialversion av 13" MBP(i7 versionen med 500 GB disk) för 10995 kr. Apple:s black-friday-pris skulle varit 12 178 kr (13088 kr MBP i7 med 750GB med avdraget 910 kr för prisdiff mellan 750 och 500 GB).

Senast redigerat 2011-11-25 09:46
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-25 09:40
Ursprungligen av pode:

Obefintliga rabatter från Apple. Rabatterna i vanliga handel är bättre ! t.ex. SIBA annonserar en specialversion av MBP(i7 versionen med 500 GB disk) för 10995 kr. Apple:s black-friday-pris skulle varit 12 178 kr (13088 kr MBP i7 med 750GB med avdraget 910 kr för prisdiff mellan 750 och 500 GB).

Glöm inte den där extra 0,1GHz. Är det den gamla modellen från tidigare i våras? Då är det inte konstigt att den är billigare.

Ursprungligen av pode:

...SIBA annonserar en specialversion av 13" MBP...

Det är ingen specialversion. Det är gamla modellen, "Early 2011". Den nuvarande modellen kallas "Late 2011".

Gamla:
MacBook Pro "Core i7" 2.7 13" Early 2011 Specs (Early 2011 13", MC724LL/A, MacBookPro8,1, A1278, 2351*) @ EveryMac.com

Nya:
MacBook Pro "Core i7" 2.8 13" Late 2011 Specs (Late 2011 13", MD314LL/A, MacBookPro8,1, A1278, 2555*) @ EveryMac.com

Det blev en 11" MBA med 4GB RAM och superdrive. Hade tänkt beställa detta ändå, så det var ju trevligt med 907 kr rabatt.

Jag som hade hoppats på en liten rabatt på basmodellen på Mac Mini. Är det ingen annan Apple återförsäljare som kör Black Friday i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-25 08:48
Ursprungligen av SevenFour:

Jag som hade hoppats på en liten rabatt på basmodellen på Mac Mini. Är det ingen annan Apple återförsäljare som kör Black Friday i Sverige?

ÅF får ej köra black-friday priser. Enbart apple.com.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 08:42

kan säga att SIBA idag har jävla bra pris på den dyrare versionen av Macbook pro 13 tum... så akta er för apple.se för ni kan fynda en sådan idag... normalpris 13995, pris hos siba..... ja mycket lägre

Bevaka tråden