Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande vid anslutning av extern NTFS-disk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ett fönster med följande text kommer upp när jag ansluter min WD My Passport 1TB externa HD.
Har aldrig hänt förut. Har en Macbook -09, Lion installerat sedan 3 veckor. Detta är första gången jag ansluter min externa HD sedan uppdateringen till Lion. När jag kopplar in den externa HD'n till en PC funkar allt som det skall.

Vad kan jag göra?

NTFS-3G could not mount /dev/disk1s1
at /Volumes/Filip3 because the following problem occurred:

/Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/fusefs.kext failed to load - (libkern/kext) link error; check the system/kernel logs for errors or try kextutil(8).
the MacFUSE file system is not available (71)

Hittade det här: mount - Problem with mounting NTFS USB HDD via Tuxera in Lion - Apple - Stack Exchange

Verkar funka nu, även om det gär lite segt. Säg gärna till om ni har några andra tips/lösningar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-20 21:25

Måste du ha NTFS på den?

Måste inte, men använder den ibland till PC.

Och vilka NTFS-program/drivrutiner använder du?

Efter en snabb googling så verkar både MacFuse och NTFS-3G sakna stöd för Lion, och deras roll verkar ha tagits över av Tuxera NTFS i stället.

Jag uppdaterade MacFuse på min länk ovan och sen funkade allt som vanligt. Var ett tag sen jag höll på med detta, så jag har dålig koll på hur jag ex skulle göra för att ta bort MacFuse och byta till den du menar (Tuxera NFTS).

Nu, när jag kollade efter i min "Systeminställningar" så har jag tydligen både MacFuse och NTFS 3-G installerat sen tidigare. Eftersom jag inte anslutit den externa HD' förrän nu (efter uppgraderingen till Lion), så har jag inte märkt något.

1
Bevaka tråden