Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker ett bra mailprogram till Mac (för Hotmail)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör hotmail. Undrar om någon vet något bra mailprogram som jag kan använda?
Det som finns förinstallerat laddar inte ned de mappar och grupper jag har skapat i hotmail.
Skulle vilja ha något liknande windows live mail som spar mailen och makerar dem som lästa när jag har läst dem. Någon som har något bra tips?

Om det är ett fristående program du letar efter så föreslår jag GyazMail http://www.gyazsquare.com Läs också GyazMail replaces Eudora after 15 years | xdeb.org . Billigt och utmärkt support. Ha alltid använt Eudora, men övergång till ny MacBook blev det tvunget att bytas.
-Henrik

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-11-20 12:02

Kika på PostBox, Postbox — Awesome Email De är dock dyra tar betalt för större releaser
/Jalle

Jag rekommenderar starkt Sparrow. Fantastiskt enkel och vacker applikation!

Här har du en tråd i ämnet:
http://www.99.se/notiser/281226-sparrow-mail-klient-gmail.html

Länk till programmet:
Sparrow - Get mail done

Länk till Mac App Store:
Mac App Store - Sparrow

Funkar dessa med hotmail också? de refererar nämligen bara till gmail i sina hemsidor.

Exchange-stöd har Hotmail, inte IMAP tror jag.

Detta kan lösa det: http://fluentfactory.com/mboxmail-for-mac/

Men jag skulle övergett Hotmail om jag vore TS..

Ursprungligen av keptang:

Exchange-stöd har Hotmail, inte IMAP tror jag.

Hann censurera mig där.

Som en av kommentarerna säger "This is not IMAP. This is Exchange Active Sync. It has many of the same features as IMAP but also not. IMAP is a standard anybody can use."

Jag står nog ändå fast vid att fundera över att gå vidare från Hotmail till Gmail eller motsvarande.

För att förtydliga Sverker, IMAP heter den standard som sparar allt på servern, så att mailen finns kvar på nätet, och i ditt mailprogram, oavsett var du är och vilken dator du använder. Skickar du, sparar utkast, tar bort eller läser mail, så uppdateras samtliga instanser automatiskt. Hotmail stöder inte IMAP, så huvudvärken att byta mail och uppdatera bekanta, kan helt klart vara värd det. Du kan självklart ställa in så att inkommande mail till hotmail vidarebefordras till din nya mail, så att du inte missar något under övergångsperioden.

Så om jag fattat det rätt så har hotmail inget stöd för IMAP? Vilket gör att något mailprogram, annat än windows live mail, som tankar ned samtliga mail, mappar och kontakter från hotmail kontot samt markerar mailen som lästa både i programmet och på webben inte finns?

Utan jag får helt enkelt byta till gmail... är det så illa???

Ursprungligen av Sverker G:

Så om jag fattat det rätt så har hotmail inget stöd för IMAP? Vilket gör att något mailprogram, annat än windows live mail, som tankar ned samtliga mail, mappar och kontakter från hotmail kontot samt markerar mailen som lästa både i programmet och på webben inte finns?

Utan jag får helt enkelt byta till gmail... är det så illa???

illa och illa... Jag vet inget mer oseriöst än när man får mail från någon med en hotmailadress...
jag vet att det är fördomar till största delen, men jag vet folk som sorterar bort allt från hotmail vid jobbansökningar osv.

Gmail är faktiskt inte alls illa. De tar bra bilagor, utrymme finns, mkt god uptime, sällan krångel, gratis.
Du kan ansluta via IMAP (som det skall vara) men även POP3 om man så önskar eller webgränssnitt...

Ursprungligen av Goflorp:

illa och illa... Jag vet inget mer oseriöst än när man får mail från någon med en hotmailadress...
jag vet att det är fördomar till största delen, men jag vet folk som sorterar bort allt från hotmail vid jobbansökningar osv.

Gmail är faktiskt inte alls illa. De tar bra bilagor, utrymme finns, mkt god uptime, sällan krångel, gratis.
Du kan ansluta via IMAP (som det skall vara) men även POP3 om man så önskar eller webgränssnitt...

Lever de fördomarna kvar än??? Hotmail har varit uselt och, med all rätt, haft dåligt rykte. Men de har hottat upp sig rejält de sista 8 åren. De ligger lite efter i utvekcling, men jag gillar hotmail skarpt!

Jag har absolut inget emot gmail, men jag har haft min hotmail i nästan 15 år och jag orkar bara inte byta adress. Det är ju inte bara att meddela alla i kontaktlistan utan alla herrans medlemsajter man måste ändra på... har inte tid, eller rättare sagt, vill inte lägga min tid på det...

fast å andra sidan skulle väl det vara klart vid det här laget... jag menar den tid det tog mig att hitta lösenordet till den här sajten co hsen skriva alla dessa inlägg... Men i alla fall...

Som sagt, kika på länken till mBox, inte IMAP, men en liknande lösning värd att kolla upp om du vill hålla fast vid hotmail.

Mail-applikationen i Mac har ju stöd för Exchange, och det går att köra mot hotmail via det, enligt Dr. Google.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Mail-applikationen i Mac har ju stöd för Exchange, och det går att köra mot hotmail via det, enligt Dr. Google.

Det är ju det jag har gjort. Men varken mina kontakter eller mappar från hotmail laddas ned till mailen. Meddelanden markeras heller inte som lästa i hotmail. Alla mina skickade meddelanden m.m. sparas under en separat POP3-map i hotmail Villa tt de ska sparas precis som vanligt, inte i en massa andra skumma mappar.

Ok. ska kika på mBox.

Man kan starta en Gmail-adress (exempelvis) och där ställa in att automatiskt hämta mail från hotmail-adressen (POP). Är du dessutom fanatisk hotmailadressanvändare kan du ange hotmail-adressen som avsändare även i Gmailkontot. Gmails digitala muskler men hotmails flärd

1
Bevaka tråden