Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att räkna filer per typ

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjing.

Jag har suttit och pysslat med ett litet program som går igenom mappar och listar filer per typ (se bifogad skärmbild)

Fritt fram för den som vill använda och har behov av ett sånt

Observera att den endast räknar filer med filändelse (eftersom övriga filtyper inte kan bedömas med goda prestanda)

Tack!!

Pssst
Har du hållit på mycket länge? Julen varar inte till påska - fastan kommer däremellan och vi är där nu, Eller väntar du på att ta på påskhareöronen?

Du hänvisade till detta program i en annan nyare tråd så jag tänkte jag skulle testa o se hur det funkar. Fick lite problem:

Till att börja med verkar programmet inte hitta vad den ska o fönstret med felmeddelanden är så lång att det fortsätter nedanför skärmkanten,

Det finns ingen möjlighet att stänga fönstret(inga trafikljus) o vanlig "avsluta" funkar inte

Jag pekade ut hela den primära disken som källa, kanske var fel...?

Jag såg det där. Det beror på att programmet inte har rättigheter att söka i dessa mappar. Välj i stället din hemmapp / den mapp där du troligtvis har filerna.

Det går att modifiera programmet så det körs med högre rättigheter, men just nu har jag inte lust att leta reda på gammal källkod och ändra.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag såg det där. Det beror på att programmet inte har rättigheter att söka i dessa mappar. Välj i stället din hemmapp / den mapp där du troligtvis har filerna.

Det går att modifiera programmet så det körs med högre rättigheter, men just nu har jag inte lust att leta reda på gammal källkod och ändra.

Ok, tackar.

1
Bevaka tråden