Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini Display-VGA-kabel på nya minin - som "standardskärm" ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja precis, undrar om det går att köra en Mini DisplayPort till VGA-kabel på Mac Mini 2011 och använda den helt som standardskärm?

Vad menar du med standardskärm?

Menar du att du ska ha flera skärmar inkopplade, och att den ska vara huvudskärmen?

Det styr du i bildskärmsinställningarna - där väljer du t.ex. vilken skärm som ska ha menyraden.

Nej, jag menar alltså att jag helt och hållet skippar HDMI-porten och kör skärmen direkt via ThunderBolt-porten, eller funkar den just bara för utökat, speglat skrivbord??

Nej, där finns ingen sådan skillnad mellan de båda portarna. Du kan använda den ene eller den andre, eller båda, i valfri kombination. Det är ingen av dem som är mer "primär" än den andre.

Okej, så jag behöver inte "förinställa" att den ska använda Thunderbolt'en för video när datorn är ny, med hjälp av HDMI-källa? I så fall är det helt perfekt ju!

Läste precis även att man tydligen skulle ha haft problem med den nya mini'n och VGA, i denna tråden på Äpple-forumet, någon som vet om detta är löst, eller är det fortfarande en svår kombination??

  • Medlem
  • 2011-11-20 16:29

Jag skulle vilja ställa en liten fråga som kan anses relevant i denna tråd:

Tidigare körde jag HDMI -> TV och MDP -> HDMI -> skärm. Men av olika anledningar (orkar inte gå in på dem nu) så switchade jag och satte dataskärmens kabel rakt i HDMI-utgången på Minin.
Men nu får jag ingen bild när jag startar min mini. Det verkar alltså som att MDP är "prioriterad" utgång. Först när jag kommer in i OS X kommer bilden upp (tack vare att skärmdubblering är aktiverat). Så MDP verkar vara den "naturliga" utgången för skärmar, eller finns det någonstans man kan ändra detta på? Har jag missat det så fatalt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-20 18:15

Och i Inställningarna för Bildskärmar, beror det inte på vilken som har 1 resp 2? Du kan ju ändra dessa.

  • Medlem
  • 2011-11-20 18:49

Jag trodde också att det var så det hängde ihop, men tyvärr verkar det inte så. Det spelar ingen roll vilken skärm som står som nummer 1 eller 2.

1
Bevaka tråden