Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10.5.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken, finns i Software Update.

Uppdateringen aktiverar iTunes Match - för kunder i USA.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-14 19:59

Den har inte dykt upp i programuppdatering för mig än, men för den otålige fin den att ladda ner från Apple. Men jag ser ingen anledning att skynda om den bara innehåller iTunes Match.

Någon har amerikanskt konto och provat iTunes Match? Hur fungerar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 21:59

Den innehåller även en säkerhetsfix:

About the security content of iTunes 10.5.1

Automatisk nedladdning av redan köpt musik saknades också.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-15 05:20

Är det någon inställning man gör då? Jag hittar det inte i alla fall.

Ursprungligen av onnyt:

Är det någon inställning man gör då? Jag hittar det inte i alla fall.

Funkar bara i USA.

Det som verkar så fantastiskt med iTunes Match är att man först kan synka hela biblioteket med iTunes Match, och sedan ta bort de låtar som är under 256 kbit/s, för att sedan ladda ner dom till datorn igen i bra kvalitet. Nästan hälften av mina låtar är under 256 kbit/s.

Verkar en smula märkligt detta....

Har vi redan nu med 10.5 kunnat ladda upp hela vårt iTunes-bibliotek till iCloud och lyssna på det var vi än är med våra i-grunkor? Hur gör man det?

I inforutan nu när jag laddade ner 10.5.1 så står det på klar svenska att det gäller iTunes Music Match, och inte ett enda ord om att det bara skulle gälla USA. Märkligt

Citat:

Nyheter i iTunes 10.5.1

Nu med iTunes-matchning. Lagra hela ditt musikbibliotek på iCloud, även musik du importerat från CD-skivor, och njut av din samling var du vill och när du vill. Kan användas med iPhone, iPad, iPod touch, dator och Apple TV.

Nyheter i iTunes 10.5:

• iTunes-molnet. iTunes lagrar nu dina musik- och TV-inköp på iCloud och låter dig komma åt dem från dina enheter var du vill och när du vill, utan extra kostnad.

• Automatiska hämtningar. Köp musik från vilken enhet eller dator du vill och hämta en kopia till din Mac och iOS-enheter automatiskt.

• Hämta tidigare inköp. Hämta om tidigare inköpta låtar, TV-program, program och böcker utan extra kostnad. Tidigare inköp kan ibland inte finnas tillgängliga om de inte längre erbjuds på iTunes Store.

• Synkronisera iPhone, iPad och iPod touch som kör iOS 5.

• Synkronisera via Wi-Fi. Synkronisera din iPhone, iPad eller iPod touch med iTunes automatiskt när de är anslutna till samma trådlösa nätverk.

Information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Verkar en smula märkligt detta....

För när jag sökte efter uppdateringar nyss så kom det upp en uppdatering för iTunes 10.5.1 och i dessa svenska faktaruta, på svenska, så stod det klart och tydligt beskrivet att den hade iTunes i iCloud och att man då skulle kunna ladda upp all sin musik på iTunes till sitt iCloud och hela den biten och lyssna på det var man än var m.m. Så det måste väl funka nu, men inte själva Music Match då det ännu bara gäller Amerika?

Dr Tinnitus

Men det stod samma sak när hyrfilmer och TV-serier kom, dom översätter texten från engelska till svenska.

Ursprungligen av Patrik D:

Men det stod samma sak när hyrfilmer och TV-serier kom, dom översätter texten från engelska till svenska.

Ok, men det verkar ju en smula oAppligt, då det ju lätt kan vilseleda folk. De kunde väl ändå ha lagt till en upplysning om att vissa funktioner inte gäller vissa marknader m.m.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ok, men det verkar ju en smula oAppligt, då det ju lätt kan vilseleda folk. De kunde väl ändå ha lagt till en upplysning om att vissa funktioner inte gäller vissa marknader m.m.

Dr Tinnitus

Men om man nu bor i USA och pratar svenska så kanske man vill ha iTunes på svenska? Vad är det som säger att svenska bara får talas och användas i Sverige?

Ursprungligen av Patrik D:

Men om man nu bor i USA och pratar svenska så kanske man vill ha iTunes på svenska? Vad är det som säger att svenska bara får talas och användas i Sverige?

Hur påverkar det en upplysning om att vissa funktioner inte fungerar i vissa länder eller marknader menar du....?

Det är ju inte språket som är problemet, utan upplysningarna eller bristen på dessa.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 17:48
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Verkar en smula märkligt detta....

Har vi redan nu med 10.5 kunnat ladda upp hela vårt iTunes-bibliotek till iCloud och lyssna på det var vi än är med våra i-grunkor? Hur gör man det?

I inforutan nu när jag laddade ner 10.5.1 så står det på klar svenska att det gäller iTunes Music Match, och inte ett enda ord om att det bara skulle gälla USA. Märkligt

Dr Tinnitus

Det står ju att det bara gäller inköp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-16 11:12

Frågan är vad behövs för att nyttja match i Sverige redan nu, amerikanskt visakort och apple-id?

  • Medlem
  • 2011-11-17 11:45
Ursprungligen av wriggle:

Frågan är vad behövs för att nyttja match i Sverige redan nu, amerikanskt visakort och apple-id?

Har inte provat själv än men det är väl bara att köpa ett giftcard på Buy TV series, Movies, Apps at iTunes-GiftCards.com Pay by PayPal Electronic Delivery via email och skapa ett amerikanskt apple id.

1
Bevaka tråden