Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivartipset, Färglaser för max 1500? Bra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kompisen måste ha en skrivare att skriva ut fakturor mm på, alltså inte foton...

HP har en trevlig pjäs, HP laserJet pro CP1025. En billig färglaser för 1245:- på dustin.

Har påtalat att tonerkassetter ligger på 2000 kr och att de som sitter i nog är lite halvfulla.
Den är alltså dyr i drift, och det vet han om.

Jag hade helst sett att han valde en vanlig svartvit "bonnalaser" av ngt märke som funkar bra med Mac/OSX.

Skall jag stå på mig? Är CP1025 en bra pjäs? finns det bättre?
Vad gäller märket så är "Gyllene Solens Rikes långa Marsch II" inte intressant, annars inga förbehåll.

Filosofisk tanke; varför är alla dessa lasrar alltid så billiga i inköp att du kan lägga dubbla inköpspriset på toner när de behöver bytas. Lite som Heroinlangare; här, ta, det är GRATIS idag lille vän....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-14 12:17

Jag skulle hålla mej ifrån HPs som har modellnummer 10xx, om man kör Mac....

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-11-14 17:52

Har han andra behov som kopiering så är Brother MFC av större modeller trevliga och relativt billiga i drift. Annars Brother av lite större modell eller HP dock som tidigare inlägg passa dig för 1xxx och 2xxx.

NOT: Canon då dom saknar fungerande drivare.

Hmmm känns som frågan har varit uppe många gånger här..

Tänker följa rådet att skippa HP's 10-serie etc som ni säger.

Skall kolla på brother

Farsan har en laser från Brother som tuffat på bra länge nu utan några som helst problem. Jag har en Samsung, samma sak där. Funkade från dag 1 med Lion, inga uppdateringar, nada. Och då har jag den ändå bara ansluten via WLAN, så de två märkena kan jag rekommendera ihop med OS X.

1
Bevaka tråden