Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte extern "USB-högtalare" att synas i Audio output

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte precis en MacMini för att använda som medialåda i vardagsrummet. Har en stereo med inbyggd "DAC" (McIntosh MCD1100) och till min MacBook Pro (samt min gamla, och en kompis dator) fungerar det att koppla in den till Mac:en via en USB. Den hittas då som enhet och jag kan byta Audio output till den via Systeminställningar -> Ljud etc.

När jag stoppar in den i min MacMini så kommer det upp en ruta "Keyboard Setup Assistant". Läste att det kunde göra det när man kopplade in okända enheter. Första gången jag kopplade in den råkade jag trycka "Fortsätt". När jag sedan inte hittade enheten i Audio output så trodde jag att detta var anledningen! Jag gjorde lite efterforskning och kom fram till att jag kunde ta bort en plist-fil för att återställa "tangentbordsinställningarna" (com.apple.keyboard.plist tror jag den hette och låg i Bibliotek/Preferences). När jag tog bort filen så dök "Keyboard Setup Assistant" upp igen när jag kopplade in stereon via USB:n och jag trodde att jag hade löst problemet! Men icke. Den dyker inte upp som enhet. Finns inga separata drivrutiner etc så jag är lite förvirrad.

För visst borde inte inte vara någon skillnad mellan en MacMini och en MacBook Pro?

Någon som har några uppslag?

Skillnader i OS? Hade varit bra om du skrev ut vilka versioner av OS X du kör i datorerna...

Ursprungligen av misthv:

McIntosh MCD1100

I like...

Capeman: Ja, det hade väl varit bra! Kör lite olika versioner på de datorer jag rabblade upp! På MacMinin är det dock så att jag kör 10.7. Kan det vara avgörande?

LCR: P.g.a. namnet (heh) eller p.g.a. vad det är?

Ursprungligen av misthv:

P.g.a. namnet (heh) eller p.g.a. vad det är?

Vad det är.

Jag är tillhör gruppen av de lite finkänsligare här...

Ljudkvalitet

Ursprungligen av misthv:

Capeman: Ja, det hade väl varit bra! Kör lite olika versioner på de datorer jag rabblade upp! På MacMinin är det dock så att jag kör 10.7. Kan det vara avgörande?

10.7.0, 10.7.1 eller 10.7.2? Och ja, vad kör du då på de andra? Det är ju en tydligt skiljande faktor datorerna emellan.

Jag kör senaste uppdateringen 10.7.2 på MacMinin. På de andra är det senaste uppdateringarna av 10.5 respektive 10.6 (båda fungerar).

1
Bevaka tråden