Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt iTuneskonto, olika stater olika moms/skatt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-11-12 11:17

Jag och min bror satt och diskuterade våra amerikanska iTuneskonton och det visar sig att jag aldrig betalar skatt när jag hyr film. Han å andra sidan betalar $0.41 på en $3,99 film. Vi kom fram till att vi registrerat kontona i olika stater. Jag i Carlifornien (Cupertino givetvis) och han i Texas.

Hur ser det ut för er? Var har ni ert iTuneskonto registrerat och betalar ni någon skatt på det när ni hyr film? Det finns en hel del pengar att tjäna på att välja rätt stat (om det nu är det som är grejen). Jag får var 10:e film gratis jämfört med en texasbo.

Jag har inget sådant men jag gillar att söka svar. Hittade detta på Wikipedia...vad finns inte där

Sales taxes in the United States - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-11-12 16:56

Det var en bra lista, men det stämmer inte med iTunes. CA har ganska mycket salestax med undantag för "groceries" och "prescription drugs". Men det står inte vad undantaget innebär (0%, hälften eller nåt?).

Är det svårt att fixa ett Ituneskonto ifrån USA. Hur gjorde ni?

Ursprungligen av JonasAndersson:

Är det svårt att fixa ett Ituneskonto ifrån USA. Hur gjorde ni?

Här kan du säkert hitta någon tråd som passar bättre för din fråga:
amerikanskt itunes konto site:99.se - Sök på Google

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Den är ju ifrån 2008-09!

Ursprungligen av JonasAndersson:

Den är ju ifrån 2008-09!

1. Den här tråden handlar om något helt annat. Din fråga passar inte i den här tråden.

2. Det finns trådar som täcker in din frågeställning. Om du inte tycker att någon av dem passar, så får du väl skapa en ny i stället. Men att slänga in frågan i en tråd som handlar om något helt annat är ju aldrig rätt.

3. Varför säger du "den"? Du fick en länk till en sökning med massor av olika trådar. Där är nog mer än 1 som kan vara lämplig för din fråga.

4. I de allra flesta fall går det alldeles utmärkt att hoppa in i en äldre tråd och fortsätta. Om det ändå är exakt samma frågeställning som redan finns i befintliga trådar - varför ska man då skapa en ny tråd varje gång samma fråga ska ställas?

5. Kommentarer till modereringar ska aldrig skrivas inne i tråden, utan bör tas via PM (eller möjligtvis via Feedback-forumet i vissa fall).

6. Apropå punkt 5, så kunde jag kanske också ha tagit detta via PM - men jag väljer att skriva det i forumet, i utbildningssyfte.

/Mod

Senast redigerat 2011-11-18 08:09

"Flyttade" från Texas till New Hampshire och fick 0 % skatt. Helt ok, eftersom jag så sällan är där.

1
Bevaka tråden