Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringar för Camera RAW, MacBook Pro och AirPort/Time Capsule ute nu.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt ett litet gäng uppdateringar i natt:

Digital Camera RAW compatibility Update 3.9

Canon PowerShot S100
Nikon 1 J1
Nikon 1 V1
Nikon COOLPIX P7100
Olympus PEN E-PL1s
Olympus PEN E-PL3
Olympus PEN E-PM1
Panasonic LUMIX DMC-FZ150
Sony Alpha NEX-5N
Sony Alpha SLT-A65
Sony Alpha SLT-A77

MacBook Pro SMC Firmware Update 1.5

This update resolves an issue where a MacBook Pro being used with a power adapter may unexpectedly shut down under heavy workload if the battery charge level is near empty.

AirPort Base Station and Time Capsule Firmware Update 7.6

This update for all 802.11n AirPort Express, 802.11n AirPort Extreme and Time Capsule models provides fixes for the following:

  • An issue with performance on overlapping wireless networks

  • An issue with AirPlay audio streaming

  • An issue with configuring multiple entries for DNS servers

  • Medlem
  • 2011-11-11 13:19

Har uppdaterat min Airport Extreme. Verkar funka. Av någon konstig anledning sa den dock att det var problem med den före uppdateringen (allting funkade som det skulle) men det kanske de alltid gör när det kommit en ny firmware, och att inte ha den senaste ses som ett problem.

Min Express klagade inte alls... Uppdaterade den via AirPort Utility för iOS, funkade perfekt!

  • Medlem
  • 2011-11-12 07:46
Ursprungligen av Capeman:

Min Express klagade inte alls... Uppdaterade den via AirPort Utility för iOS, funkade perfekt!

Jag hittar inte den appen på Appstore. Heter den något annat?

Ursprungligen av MP:

Jag hittar inte den appen på Appstore. Heter den något annat?

AirPort-verktyg heter den i svenska App Store.

  • Medlem
  • 2011-11-12 16:15
Ursprungligen av Capeman:

AirPort-verktyg heter den i svenska App Store.

Oj, Var det så enkelt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-12 16:43
Ursprungligen av Capeman:

Min Express klagade inte alls... Uppdaterade den via AirPort Utility för iOS, funkade perfekt!

Visst var det en mycket angenäm upplevelse att sitta i soffan med iPhone och uppdatera firmware i sina AirPort-basstationer!
Minns den tiden då man var tvungen att leta upp en ROM-fil begravd någonstans djupt inne i Dlink's supportsidor. Livet är underbart i "Post-PC" eran!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-11-11 22:26

Efter uppdatering av min Time Capsule (tredje generationen) envisas den med att välja kanal 100 för 5.0GHz nätet om jag har inställt på auto. Min MacBook Air får ingen kontakt då. Tvingar jag manuellt till dom vanliga kanal 36, 40, 44, 48 så fungerar det.

Jag vet inte om denna kommentar ligger rätt men idag så köpte jag en ny 4GS - uppdaterade den men det senaste iOS. Dock blir jag utkastad från iCloud hela tiden. iCloud fungerar perfekt för en stund sedan blir jag utkastad och ombes skriva in ett nytt lösenord. Någon som har liknande problem?

Ursprungligen av danielka:

Jag vet inte om denna kommentar ligger rätt men idag så köpte jag en ny 4GS - uppdaterade den men det senaste iOS. Dock blir jag utkastad från iCloud hela tiden. iCloud fungerar perfekt för en stund sedan blir jag utkastad och ombes skriva in ett nytt lösenord. Någon som har liknande problem?

Nej,, mer fel än så här kan den inte hamna. Finns en tråd om det, iCloud har problem idag. Men ta det i den tråden.

http://www.99.se/icloud/291225-gar-att-connecta-till-icloud-just-nu.html

/Mod

1
Bevaka tråden