Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera OS X 10.4.11 till 10.5 eller 10.6?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-11-10 22:20

Hej!
Jag är (nöjd) ägare till en Dual 2 GHz PowerPC G5 med 6 GB RAM sen flera år.
Nu ska jag byta mobilt bredband från Glocalnet till Tele2 och förhoppningsvis få en lite piggare uppkoppling.

Idag fick jag hem det lilla modemet/mottagaren och i papperet som följde med stod det för Mac att jag måste ha OS X 10.5 till 10.6 med de senaste uppgraderingarna på en Mac.

Hur grejar jag det?? Kan jag uppgradera via Nätet, eller hur går det till....?
Alla tips mottages tacksamt!
Mvh,
Mikke

Du köper, begagnat eftersom det var länge sedan den slutade säljas, OS X Leopard (10.5), det är det nyaste system du kan köra. Du kan hitta en DVD på köp & sälj-forumet här, på Tradera, eBay o s v.

Den skiva du så småningom får tag på innehåller antingen 10.5.0, 10.5.1, 10.5.4 eller 10.5.6.

Mac OS X Leopard - Wikipedia, the free encyclopedia

Efter att du installerat den får du köra programuppdatering, och installera de tillgängliga uppdateringarna, så att du kommer upp till 10.5.8.

Och när du köper, se till så att du får en riktig s.k. retail-skiva (dvs en "köpe-skiva"), inte en skiva som har medföljt en viss dator. En skiva som medföljt en viss dator brukar man kunna känna igen på att den är grå. Anledningen till att jag varnar för de skivorna är att en sådan oftast bara funkar på just den datormodellen som den levererades till.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-11-11 01:19

Tackar och bockar ödmjukst för raska och konkreta svar samt ger mej genast åstad till Köp & Sälj härstädes i första hand för att se om ovan nämnda skiva muligens finnes tillstädes .....
Mikke

1
Bevaka tråden