Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.0.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder, skynda ladda!

Detta är vad som är nytt:

• Fixes bugs affecting battery life
• Adds Multitasking Gestures for original iPad
• Resolves bugs with Documents in the Cloud
• Improves voice recognition for Australian users using dictation

Det var snabbt jobbat av Apple.

Borde denna inte gå att uppdatera direkt i telefonen utan iTunes? Telefonen säger att 5.0 är senaste. Kanske kommer strax i iPhone också...

Ursprungligen av Macaddict:

Borde denna inte gå att uppdatera direkt i telefonen utan iTunes? Telefonen säger att 5.0 är senaste. Kanske kommer strax i iPhone också...

Den kommer dyka upp som OTA-uppdatering.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-10 19:40
Ursprungligen av Macaddict:

Borde denna inte gå att uppdatera direkt i telefonen utan iTunes? Telefonen säger att 5.0 är senaste. Kanske kommer strax i iPhone också...

Släpps successivt.

Får man en notifikation eller var hittar man OTA?

Gött. Nedladdat, uppdaterar as we speak...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-10 19:49

Jag hoppas på att min 3GS blir snabbare men det kommer väl först i iOS 5.1 om det någonsin kommer.

Nu finns den OTA !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-10 19:53

Det tar ganska lång tid att installera den OTA i en 3GS.

Ursprungligen av acke:

Det tar ganska lång tid att installera den OTA i en 3GS.

Kan vara lite tryck på servrarna och en 2,5 år gammal lur är väl inte världens snabbaste.

Ursprungligen av acke:

Det tar ganska lång tid att installera den OTA i en 3GS.

Märkte det här med....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-11-10 19:59

Riktigt nice med OTA. Det och WiFi-sync var på tiden! Synd bara att inte iPhoto är inkopplat med...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-10 20:02

Premiär för en OTA-uppdatering på min iPhone. Det gick snabbt och smärtfritt.

Älskar OTA! Bästa uppfinningen sedan diskmaskinen!

Blev era 4s snabbare. ?

Min blev typ dubbelt så snabb.. jag skojar inte..

Ja min blev märkbart snabbare, kul!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-11-10 21:05

Bra jobbat Apple

5.0.1 OTA ...installerat och klart på ett par minuter, sååå bra!

Installerat. Och den lilla pilen bredvid "Ställer in tidszon" är fortfarande ständigt lila. Märker dock inte att detta drar mer batteri än när jag stänger av det.

Ursprungligen av pmarriott:

Installerat. Och den lilla pilen bredvid "Ställer in tidszon" är fortfarande ständigt lila. Märker dock inte att detta drar mer batteri än när jag stänger av det.

Prova gör en hard reset och se om pilen försvinner.

Ursprungligen av keptang:

Prova gör en hard reset och se om pilen försvinner.

Nope. Lila är färgen den gillar.

App Store-avdelningarna är nu i bokstavsordning. Gäller det även för dem som inte uppdaterat?

Ursprungligen av Daniel W:

App Store-avdelningarna är nu i bokstavsordning. Gäller det även för dem som inte uppdaterat?

Det borde det göra, eftersom App Store uppdateras helt individuellt, oberoende av iOS-version.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-11-11 00:14

Uppdaterar LIVE nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-11 06:02

Riktigt smidigt att kunna göra uppdateringen direkt i mobilen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-11 09:16

Upplever ni att problemen med batteriåtgången blivit bättre ?

Jag uppdaterade min 4S direkt när detta släpptes igår och tyckte att telefonen drog mindre batteri efter det. Telefonen har legat på laddning hela natten och jag kopplade ur den från laddning när jag drog till jobb vid 08:00 och nu mindre än en och en halv timme senare är den nere på 83% batteri och jag har inte använt telefonen till något alls.

Väldigt kluven i frågan eftersom jag igår tyckte att det blev bättre men idag tycker jag nästan att det är värre än någonsin.

Jag vet inte men i morse kändes det tveksamt fast nu känns det bättre (dvs: jag tyckte att det verkade som att batteriet gick åt snabbt i morse men är inte lika säker nu)

Det du kan göra är att titta under inställningar - allmänt - användning och notera hur många minuter som telefonen tycker att den har varit igång och jämföra detta med total tiden sedan senaste laddningen.

  • Medlem
  • 2011-11-11 11:00

Jag uppdaterade och laddade batteriet igår innan jag gick till sängs. Tidigare har batteriet förbrukat 4% per natt. Inatt hade det gått åt 2%. En högst ovetenskaplig undersökning, men jag tror att det har blivit bättre ändå.

Hmm, min 4S gick ned från 100% till 88% över natten, uppdaterad. Den håller inte en dag vid sparsam användning. Får ta och återställa hela rasket.

Bevaka tråden